פנייה לשר עמר בר-לב: תחמיר את הקריטריונים לקבלת רישיון נשק

יו"ר איגוד העובדות הסוציאליות פנתה לשר לביטחון פנים בבקשה להורות על החמרת מתן רישיונות הנשק לאור העלייה במקרי האלימות במשפחה ובניסיונות האובדנות: "קוראים לבחון מחדש את המדיניות תוך פעילות אקטיבית להפחתת כלי הירי הנמצאים ברשות הציבור", אמרו באיגוד

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 05/01/22 16:12 ג בשבט התשפב

פנייה לשר עמר בר-לב: תחמיר את הקריטריונים לקבלת רישיון נשק
אזרחים במטווח. הקריטריונים יוקשחו?, צילום: יניב נדב/פלאש 90

האגף לרישוי כלי ירייה במשרד לביטחון הפנים פרסם אתמול (ג') כי מספר הבקשות שהוגשו למתן רישיון לנשיאת כלי ירייה פרטי במהלך 2021 עומד על 19,375 בקשות - זינוק עצום ביחס לשנים הקודמות בהן ממוצע הבקשות עמד על כ-9,600 בלבד.

בעקבות העלייה הדרמטית ב-120% במספר הבקשות לקבלת רישיון לנשק בשנה החולפת, יו"ר איגוד העובדות והעובדים הסוציאליים עו"ס ענבל חרמוני פנתה לשר לביטחון פנים עמר בר-לב בבקשה להביא להפחתת מספר כלי הנשק הנמצאים ברשות הציבור: "הנגישות לכלי ירייה במשפחות בהן קיימת אלימות מחריפה את הסיכון והאיום כלפי נפגעי אלימות, בנות הזוג והילדים. כלי ירייה המוחזקים בבתים בהם מתרחשת אלימות מהווה גורם המגביר את רמת המסוכנות ואת הסיכון לפגיעה אלימה בבני המשפחה וגורמים נוספים. בתקופה זו, שבה יש עליה בהיקף תופעת האלימות במשפחה ובעצימותה, נוכחות כלי הנשק הופכת למסוכנת פי כמה".

"בנוסף לצד הגידול באלימות במשפחה, משבר הקורונה הביא גם להקצנה של מצוקות נפשיות ורגשיות ולגידול באובדנות. מחקרים מוכחים כי הימצאותו של כלי ירייה מגדיל את הסיכון להתאבדות", אמרה חרמוני והוסיפה כי, "לאור כל זאת, אנו קוראים לבחון מחדש את המדיניות ולהורות על הקשחה מחודשת של מתן רישיונות לנשיאת נשק, תוך פעילות אקטיבית להפחתת כלי הירייה הנמצאים ברשות הציבור".