תחושת הביטחון נעלמה: זינוק בהגשת בקשות לרישיון נשק אחרי שומר החומות

מספר שיא של בקשות לנשיאת נשק אישי הוגשו השנה על ידי אזרחים ישראלים: 19,375, במקביל מספר הרישיונות ירד ב-20% בעשור האחרון. "העלייה במספר מבקשי הרישיון בעקבות מבצע שומר החומות נובעת מסדק בתחושת הביטחון של אזרחים", אמר שר הבט"פ עמר בר-לב

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 04/01/22 16:12 ב בשבט התשפב

תחושת הביטחון נעלמה: זינוק בהגשת בקשות לרישיון נשק אחרי שומר החומות
ירידה ברישיונות נשק בעשור האחרון. אילוסטרציה, צילום: shutterstock

האגף לרישוי כלי ירייה במשרד לביטחון הפנים פרסם היום (ג') את מספר הבקשות שהוגשו למתן רישיון לנשיאת כלי ירייה פרטי במסגרת סיכום שנת 2021. מתוך הסיכום עולה כי במהלך 2021 נרשם גידול עצום בבקשות שהוגשו לנשיאת כלי ירייה פרטי שעומד על 19,375 בקשות. ממוצע השנים האחרונות עומד על כ-9,600 בקשות בלבד.

הנתונים שהציגו באגף מראים כי מבצע "שומר החומות" במאי 2021 מהווה נקודת מפנה בנוגע להגשת בקשות חדשות לרישוי כלי ירייה פרטי, כשלאחר מכן ועד סוף השנה, מספר הבקשות עמד על 15,849, עם מספר שיא בחודש יוני של 6,092 בקשות.

במשרד לביטחון פנים מדגישים כי במקביל קיימת מגמה של צמצום כמות רישיונות לנשיאת כלי ירייה פרטי באוכלוסיית אזרחי ישראל. בשנת 2009 היו כ-185,000 רישיונות בידי הציבור, כשהיום יש 148,617 רישיונות בקרב האזרחים. מגמת הצמצום נובעת בין היתר גם ממיקוד ודיוק של תבחינים מזכים לרישוי כלי ירייה פרטי.

עלייה דרמטית בבקשות לרישיון נשק

עלייה דרמטית בבקשות לרישיון נשק צילום: המשרד לביטחון פנים

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב אמר עם פרסום הנתונים: "בעוד שהירידה הרב-שנתית והעיקבית במספר בעלי הרישיון לנשיאת נשק אישי היא מגמה חשובה, העלייה במספר מבקשי רישיון לנשיאת כלי נשק החל מחודש מאי השנה בעקבות מבצע שומר החומות נובעת מסדק בתחושת הביטחון של אזרחים. תפקידנו לאחות את הסדק הזה, לשפר את המענה של כוחות ביטחון הפנים לאירועים ולהציג זאת בצורה הטובה ביותר שניתן לאזרחים, כך שתחושת הביטחון האישית תמצא מזור גם ללא הצורך בנשיאת כלי נשק אישי".