השר כהנא והממונה טסלר במירון: "לומדים את המקום, שלומם של החוגגים הוא מעל לכל" | צפו

לאחר שמונה לפני כחודש סייר פרוייקטור מירון עם השר מתן כהנא, הממונה על ההילולה. "שלומם של החוגגים הוא מעל לכל. אנו מתחייבים שנעשה הכל למען הבטיחות ושמירת המסורת"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 04/01/22 18:34 ב בשבט התשפב

השר כהנא והממונה טסלר במירון: "לומדים את המקום, שלומם של החוגגים הוא מעל לכל" | צפו
כהנא וטסלר, צילום: ללא

השר לשירותי דת והממונה על ההילולה הקרובה במירון צביקי טסלר סיירו היום (ג') בציון קבר הרשב"י במירון. הסיור התקיים לראשונה מאז מונה כהנא לשר האחראי על ההילולה במירון. במהלך הסיור, הועברה לשניים על ידי הרשות לאכיפה במקרקעין סקירה על מצב המתחם בטרם החלה הרשות לפעול במקום, על המצב הנתון כיום בעקבות פעולות הרשות וכן על המצב העתידי בדרך לפתרון קבע לפיתוח והסדרת המקום.

טסלר, בן קיבוץ יבנה, שירת בצה"ל כמפקד טייסות בחיל האוויר, בתפקידו האחרון בצה"ל כיהן כראש מטה פיקוד העורף בדרגת תא"ל. בין השנים 2019-2016 שירת טסלר במשטרת ישראל כראש אגף התכנון והארגון, בדרגת ניצב.

כלל המבנים נבנו ללא היתרים ובניגוד לתכנית

מן הסקירה שהוצגה בפני השר והממונה עולה כי למעט מבנה האבן שבתוך ציון הרשב"י, כלל המבנים נבנו ללא היתרים ובניגוד לתכנית. מאז החלה הרשות לפעול במתחם בחצי השנה האחרונה, הוסרו 45 מבנים מסוכנים ולא חוקיים. מבנים נוספים יוסרו בהמשך. השר והממונה עברו בכל שבילי הגישה להר וכן בשביל בו אירע האסון עצמו.

השר והממונה קיבלו סקירה מגורמי מקצוע אודות הכשלים שהביאו לאירועי מירון אשתקד, הוצגו בפניהם הדרכים לפעול על מנת שאירוע בטיחותי נוסף לא ישנה במקום. בתום הסיור מסרו השר כהנא והממונה טסלר הודעה משותפת: "הגענו למקום בו נספו 45 אנשים באסון הנורא בשנה שעברה. הגענו כדי להתכונן להילולה הבאה בל"ג בעומר, אנו לומדים את המקום כדי שהשנה ההילולה תהיה בטוחה. שלומם של החוגגים הוא מעל לכל. אנו מתחייבים שנעשה הכל למען הבטיחות ושמירת המסורת".


(כהנא וטסלר במירון)

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן