מתן כהנא מתחזק: רב בכיר בציונות הדתית מפרסם מכתב תמיכה ברפורמת הגיור

הרב איתן איזמן מזקני רבני הציונות הדתית ומרבני ארגון 'הארץ הטובה' מודיע כי הוא תומך ברפורמת הגיור של שר הדתות מתן כהנא: "תבורך על הקמת מערך הגיור הרחב"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 04/01/22 09:02 ב בשבט התשפב

מתן כהנא מתחזק: רב בכיר בציונות הדתית מפרסם מכתב תמיכה ברפורמת הגיור
מתן כהנא עם הרב אייזמן, צילום: דוברות ימינה

תמיכת הרבנים במתווה הגיור של השר לשירותי דת מתן כהנא מתרחבת. אחרי תמיכת ראשי הישיבות בגוש עציון, בהר ברכה, במחניים ובעתניאל, ואף תמיכת דיינים, מגיעה כעת תמיכה משמעותית נוספת. הרב איתן איזמן, מזקני רבני הציונות הדתית ומרבני ארגון 'הארץ הטובה', יוצא בתמיכה פומבית במתווה הגיור של השר כהנא ורואה בו מעשה מבורך שיביא לעידוד הגיור ומבטיח גב הלכתי לכל השאלות שיבואו.

במכתב ששלח הבוקר לשר כהנא כתב הרב איזמן: "ראיתי את הצעת החוק בנושא מתווה הגיור אני מבין שהוא כרגע בהתהוות של היועצים המשפטיים. הקו המנחה של ההצעה שיהיו גם רבני עיר שיוכלו להקים בית דין תחת בתי הדין לגיור של הרה"ר.

מכתב התמיכה

מכתב התמיכה צילום: ללא

כל הגיורים יהיו באחריות של הרה"ר והרב הראשי נשיא בית הדין יוכל לפסול הרכב שלא יעמוד בקריטריונים שיגבשו. לעת כזאת שיש צורך לעמוד בגיורים של משפחות הרוצות בכך ולעודד אנשים נוספים שחיים בתוכנו לקבל עליהם עול תורה ומצוות, ולהכניסם באהבה לחיק עם ישראל". 

לסיום ברך הרב את שר הדתות, "תבורך על הקמת מערך הגיור הרחב יחד עם הרה"ר. כמובן שיהיו שאלות הלכתיות רבות שיעמדו לפנינו בתהליך זה. שאלות אלו יעמדו לפני הרבנים שידנו ויקבלו החלטות במשותף לפתור את הבעיות הקשות של הדור הזה".

מתן כהנא בפגישה לילית עם הרב דרוקמן

אמש ספג כהנא מכה בצורת חוסר התמיכה לרפורמות אותן הוא מבקש לקדם במשרדו, אחרי שהרב דרוקמן הצטרף לישיבת מועצת הרבנות הראשית וחתם על מכתב נגד רפורמת הגיור וגם רפורמת הכשרות. מאוחר יותר הגיע השר לשירותי דת, מתן כהנא לביתו של הרב חיים דרוקמן במרכז שפירא.