כלא גלבוע: החלו עבודות למיגון מפני בריחת אסירים

באמצעות 1200 קו"ב של חומר מילוי לנקודות תורפה שונות, החלו בשירות בתי הסוהר למגן את החללים התת קרקעיים במתחם כלא גלבוע, זאת על מנת למנוע אפשרות לניסיונות בריחה בעתיד

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 03/01/22 17:01 א בשבט התשפב

כלא גלבוע: החלו עבודות למיגון מפני בריחת אסירים
עבודות למיגון כלא גלבוע, צילום: דוברות שירות בתי הסוהר

חמישה חודשים חלפו מאז נמלטו ששה אסירים ביטחוניים מכלא גלבוע בערב ראש השנה האחרון, והיום (ב') החלו העבודות למיגון הכלא מפני בריחות אסירים. לאחר שנתפסו מחדש, סיפרו המחבלים, לחוקרים כי החפירות למנהרה ממנה נמלטו ארכו תשעה חודשים. 

בתום שבועות של תכנון והערכות, החל אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון ושירות בתי הסוהר בהזרמת חומר בינוי ייחודי למילוי ועיבוי החללים בתת הקרקע, שבמתחם כלא גלבוע. חומר המילוי הוכן מראש על ידי מהנדסי המשרד לביטחון פנים ומומחי בינוי. הבוקר, עם השלמת עבודות ההכנה, הגיעה לכלא שיירת מיכליות, שהזרימו כ-1200 קו"ב של חומר מילוי לנקודות תורפה שונות, שאותרו במבנה הכלא ובתשתיות, זאת על מנת למנוע אפשרות לניסיונות בריחה בעתיד. 

צילום: דוברות שירות בתי הסוהר

פרויקט מיגון כלא גלבוע מבוצע במשותף ע"י משרד הביטחון, שירות בתי הסוהר והמשרד לביטחון הפנים והוא צפוי להימשך מספר שבועות. כזכור, פרקליט המדינה, עמית איסמן, הורה למשטרת ישראל לחדש את החקירה בתיק הסרסור בסוהרות. ההחלטה התקבלה לאחר המשך לעדויות אשר נשמעו בפני ועדת הבדיקה הממשלתית לאירוע בריחת המחבלים מכלא גלבוע. תחילה החקירה לא חודשה, לאחר שסברו שלא היה כל חדש בעדותו של מפקד הכלא, גונדר משנה פרדי בן שטרית.

בשעות הערב, נציבת בתי הסוהר רב גונדר קטי פרי, הורתה על פתיחה מיידית של הליך הדחה מנהלי של רב כלאי ראני באשה, קצין המודיעין בכלא גלבוע בתקופת האירוע. החלטת הנציבה גובשה נוכח ההחלטה לפתוח את תיק החקירה, ובין היתר לאור עדויות הסוהרות בתכנית "עובדה" ובפרסומיו של העיתונאי לירן לוי שחשף את הפרשה בערוץ 20 לפני כשלוש שנים והמשיך לעסוק בה עד היום, וכלי תקשורת נוספים. הנציבה עדכנה בהחלטתה את השר לביטחון הפנים בר-לב ובירכה על החלטת פרקליט המדינה לפתוח מחדש את תיק החקירה.