פרשת חיים ולדר | מרב מיכאלי בפנייה לציבור החרדי: "היקף עצום של האשמת הקורבן והגנה על התוקף"

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים התייחסה בישיבת הסיעה לפרשה מותו של הסופר החרדי הנודע, חיים ולדר, לאחר שנחשד בעבירות מין והקריאה את מספרי הטלפון של קו הסיוע לנשים וגברים

שמחה ברנס עמיאל ירחי עמיאל ירחי ושמחה ברנס, חדשות כיפה 03/01/22 15:38 א בשבט התשפב

פרשת חיים ולדר | מרב מיכאלי בפנייה לציבור החרדי: "היקף עצום של האשמת הקורבן והגנה על התוקף"
מיכאלי, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

שבוע חלף מאז שם קץ לחייו הסופר החרדי הנודע, חיים ולדר, לאחר שנאספו נגדו עשרות עדויות בגין תקיפות מיניות לכאורה שביצע בנערות לאורך השנים. והיום שרת התחבורה מרב מיכאלי מתייחסת לפרשייה הקשה. מוקדם יותר היום, הודיע הרב רפי פוירשטיין יו"ר (עמית) ארגון רבני צהר ונשיא מכון פוירשטיין כי הוא מוציא את ספרי וכתבי הרב צבי טאו מהספריות האישיות שלו, לאחר שהאחרון קבע כי "תדעו לכם שזה הכל בנוי על שקר". 

בפתח ישיבת הסיעה אמרה מיכאלי: "בשבוע האחרון נחשפו מקרים קשים מאוד של פגיעה מינית בחברה החרדית, זה לא דבר מפתיע, לצערי בכל חברה יש עדיין פגיעה מינית. מה שכן נחשפנו אליו גם זה היקף עצום של האשמת הקורבן והגנה על התוקף, וזה דבר שהוא פשוט לא יכול להיות. אני פונה לחברותיי וחבריי בחברה החרדית ואומרת לכן ולכם – אתם לא לבד, אל תיראו, אנחנו כאן איתכן ואיתכם. מה שעובר עליכם היום הוא מה שעבר על החברה הכללית בישראל לפני 30 שנה שבמאבק נחוש אנחנו שינינו את המציאות וגם אתן ואתם איתנו ביחד תשנו את המציאות גם בחברה החרדית.

יש לכן למי לפנות אנחנו כאן איתכם, סיעת העבודה ומפלגת העבודה. יש למי לפנות, קו הסיוע לנשים 1202, קו הסיוע לגברים 1203 אל תהססו ואל תחששו אנחנו איתכם".

"בשבוע שעבר הוצאתי מביתי את ספרי ולדר, שילדיי ואחר כך נכדיי קראו בהם; והשבוע הוצאתי את כתבי הרב טאו מספרייתי ומביתי", אומר הרב פוירשטיין. הוא מסביר: "בהוצאת ספרי הרב טאו מספרייתי, שאני נותן לה פומבי, בלב כבד, אני מבטא את מחאתי על חילול ה' הגדול שנובע מאיש רם מעלה כמוהו", אומר פוירשטיין.