סערת מתווה הגיור | הרב דוד לאו והרב חיים דרוקמן נפגשו

לאחר הקרע בנושא מתווה הגיור בין השר כהנא לרב הראשי הרב דוד לאו, הבוקר התקיימה פגישה של הרב לאו עם הרב דרוקמן בלשכתו בירושלים. הבוקר פורסם מכתב של דיינים ובו הם מחזקים את ידיי הרב לאו: "כל הרוצה להיות חלק מהעם היהודי עליו לעבור גיור כדת וכדין על פי הנפסק בשולחן ערוך"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 03/01/22 12:32 א בשבט התשפב

סערת מתווה הגיור | הרב דוד לאו והרב חיים דרוקמן נפגשו
הרב דרוקמן והרב לאו, צילום: ללא

מתווה הגיור: לאחר ההודעה של הרב לאו לבנט כי במידה ויפוטר ראש מערך הגיור, הרב משה הלר, הוא יאלץ להסיר אחריותו מכל הנעשה במערך הגיור ויפסיק מיידית לאשר את תעודות הגיור הניתנות בו, מגעים ראשונים להידברות בין הצדדים. לאחר ההודעה קראו השרים אביגדור ליברמן ויועז הנדל לפיטוריו של הרב לאו.

הבוקר (ב') נפגשו הרב הראשי והרב חיים דרוקמן במטרה להתחיל הידברות בין הרבנות לשר הדתות מתן כהנא. הרב דרוקמן נפגש עם הרב לאו בלשכתו בירושלים כשעל הפרק נושא הגיורים. כזכור, הרב לאו כתב במכתב לבנט כי "לצערי צעד זה הוא חלק מהמגמה המסוכנת של קידום מתווה הגיור שעומד על הפרק בימים אלו. אני חוזר ומדגיש, מתווה הגיור המוצע יגרום לקרע משמעותי בעם ישראל שלא יהיה ניתן לאיחוי".

"עומד על משמר היהדות ומערכת הגיור בישראל ובעולם כולו"

היום דייני בתי הדין הרבניים, בראשם דייני בית הדין הרבני הגדול, ראשי אבות בתי הדין ברחבי הארץ וחברי נציגות הדיינים, יצאו הבוקר (ב') במכתב חיזוק לנשיא בית הדין הגדול הגאון רבי דוד לאו וכותבים הדיינים במכתבם כי הם "מחזקים את ידיו של כבוד הגאון הגדול הרב דוד לאו שליט"א הרב הראשי לישראל ונשיא בית הדין הגדול, העומד על משמר היהדות ומערכת הגיור בישראל ובעולם כולו".

ומוסיפים: "העם היהודי קיים ועומד מאז מעמד הר סיני וכל הרוצה להיות חלק מהעם היהודי עליו לעבור גיור כדת וכדין על פי הנפסק בשולחן ערוך. ברכת חזק וברוך לכבוד נשיא בית הדין הגדול, "חזק ואמץ, אל תירא ואל תחת, כי עמך ה' אלקיך בכל אשר תלך".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן