תפילת ראש חודש בכותל: "הקרן מצירה על התלהטות הרוחות בראש חודש זה בצורה קשה" | צפו

נשות הכותל הגיעו הבוקר לתפילת ראש חודש שבט בכותל, וטענו כי הן הותקפו. הקרן כתבה כי היא "מצירה על התלהטות הרוחות בר"ח זה בצורה קשה", ומאשימה את שתי הצדדים בפגיעה בקדושת הכותל. מנשות הכותל נמסר כי קוראות לכינון מתווה בכותל "מבלי להזדקק לחסדי הניהול הכושלים של רב הכותל ומאבטחיו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/01/22 09:48 א בשבט התשפב

תפילת ראש חודש בכותל: "הקרן מצירה על התלהטות הרוחות בראש חודש זה בצורה קשה" | צפו
נשות הכותל קוראות בתורה בכותל המערבי, צילום: נשות הכותל

כמו בכל חודש, נשות הכותל הגיעו הבוקר (ב') לתפילת ראש חודש שבט בכותל. כ-40 נשים המשתייכות לארגון הגיעו לרחבה וטענו כי הן הופקרו. על פי גרסתן, תפילת ראש החודש נערכה כשהן נתונות לאלימות במקום, לדחיפות, לצעקות ושריקות, והאלימות במקום לא נאכפה על ידי מנהל התפעול במקום או על ידי מי מהמאבטחים.

לפי הקרן למורשת הכותל, קבוצת נשות הכותל החליטה לצאת מהמתחם הייעודי שהוכן עבורן ובכך הפרה את התחייבותן לנשיא המדינה והפרה את הסדר הציבורי ברחבת הכותל המערבי. מנהל התפעול של הקרן למורשת הכותל המערבי מר עדן שמעון ניגש אל קבוצת נשות הכותל מספר פעמים והזכיר להן את הסיכום ועל כך שהן מפירות את הסדר הציבורי והתחייבותן לנשיא המדינה ומלבות את המחלוקת ברחבת כותל המערבי.

הקרן מציינת כי קבוצה זו הבטיחה כי תחזור למתחם, אך לא עשתה זאת, מתוך מטרה להגדיל את החיכוך ברחבה. כמו כן, קבוצת תלמידים הצטרפו אליהן וניסו כל העת להכנס לקבוצת האורתודוקסים ולגרום למהומה. הקרן למורשת הכותל המערבי קוראת לשני הצדדים: "לא זה המקום לנהל בו מאבקים פוליטיים, הרחיקו המחלוקות מרחבת הכותל המערבי ושמרו עליו כמקום קדוש ומאחד".


(צפו בסרטון)

"הדבר מדגיש שוב את הצורך הדחוף ביישומו של מתווה הכותל"

"שוב הפקיר רב הכותל שמואל רבינוביץ׳ את בטיחותן ושלומן של נשות הכותל. על אף פניותינו החוזרות והנשנות למנהל התפעול במקום עדן שמעון, בחר שמעון להניח לאלימות להשתולל במקום באין מפריע. הדבר מדגיש שוב את הצורך הדחוף ביישומו של מתווה הכותל ובכינון רחבה בה יוכלו נשות הכותל להתפלל בבטחה, מבלי להזדקק לחסדי הניהול הכושלים של רב הכותל ומאבטחיו", מסרו מטעמן.

מהקרן למורשת הכותל המערבי נמסר: "הקרן מצירה על התלהטות הרוחות בר"ח זה בצורה קשה; הן בכניסתם של גברים מקבוצת נשות הכותל אל תוך עזרת נשים, דבר שפגע בקדושת הכותל המערבי, שלא היה בעבר, והן בהחדרת משרוקיות על ידי ילד אורתודוכסי, דבר שפגע אף הוא בקדושת הכותל.
מאמצים אדירים של אנשי הקרן כדי שאירוע זה יעבור בשלום, נתקלו בכך שקבוצה של נשות הכותל לא נשמעה להוראות האבטחה. מדובר באירוע קשה שיש לגנות אותו. אנא שמרו על קדושת הכותל המערבי והרחיקו ממנו ביזיון והפגנות. מנכ"ל הקרן פנה לנשיא המדינה מר יצחק הרצוג והביא בפניו את הפרת הסיכום של קבוצה זו עם הנשיא".