האם נשות הכותל ישתלטו על הכותל בראש חודש?

"הארגונים הרפורמיים ואיתם ארגון "נשות הכותל" הצהירו פעמים רבות שהפרובוקציות שלהם בכותל נעשות מתוך הבנה שאם "יכבשו" את היעד הזה הרי שדרכם לקבל הכרה מהציבור ומהמדינה סלולה"

חדשות כיפה תוכן שיווקי 14/11/19 13:39 טז בחשון התשפ

האם נשות הכותל ישתלטו על הכותל בראש חודש?
נשות הכותל , צילום: נשות הכותל

מיליוני יהודים (ושאינם יהודים) פוקדים בכל שנה את שריד בית המקדש, הכותל המערבי, במטרה לשפוך את ליבם ולהתפלל לפני אביהם שבשמיים בחרדת קודש.

אך קבוצה קטנה וקיצונית מגיעה בכל חודש לכותל מסיבות אחרות. 

מדובר בנשות הכותל והארגונים הרפורמיים שמגיעים כבר שנים בכל ראש חודש לרחבת הכותל במטרה לעורר פרובוקציה ולהתעמת עם סדרני הכותל ועם מתפללי ומתפללות הכותל. והכל כמובן בצורה מתוקשרת ומצולמת היטב.

הארגונים הרפורמיים ואיתם ארגון "נשות הכותל" הצהירו פעמים רבות שהפרובוקציות שלהם בכותל נעשות מתוך הבנה שאם "יכבשו" את היעד הזה הרי שדרכם לקבל הכרה מהציבור ומהמדינה סלולה. וכך למעשה הם הפכו את הכותל המערבי לכלי בתוך מאבקם התרבותי כנגד מסורת ישראל ויהדותה של המדינה.

לתמיכה במאבק לחצו כאן

במשך תקופה ארוכה הגיעה אותה קבוצה בכל ראש חודש לכותל - לפעמים עם רמקולים, לפעמים תוך כדי הגנבת ספר תורה כנגד החוק מתחת לבגדים – ואף אחד לא עמד מולם, כך שבפועל הן היו הגורם הדומיננטי ברחבת הכותל בראשי חודשים, למגינת ליבם של המתפללים והמתפללות שהגיעו להתפלל בשריד בית המקדש אך נאלצו לראות אותו מחולל ומבוזה בכל ראש חודש.

המצב האיום הזה נמשך עד שקמו קבוצת פעילים שהחליטו: עם ישראל לא יכול להפקיר את הכותל! 

וכך במטרה לעצור את חילול וביזיון הכותל ולחזק את קדושת המקום החלה להתארגן באופן קבוע תפילת ראש חודש אליה מגיעים מידי חודש מאות, ולפעמים אלפים, מתפללות ומתפללים. הצבע חזר אל הכותל בבוקרי ראש חודש ורחבת הכותל מלאה בהמוני נערות ונערים, נשים וגברים המתפללים כמסורת ישראל בקדושה וטהרה. 

התפילה ההמונית, מאורגנת על ידי 'המטה המשותף לשמירה על קדושת הכותל' המאגד כמה ארגונים העוסקים בקדושת ירושלים ובזהותה היהודית של המדינה והיא מתקיימת בהשתתפות רבנים וראשי ישיבות ומקבצת אליה מתפללות ומתפללים מכל רחבי הארץ במערך הסעות מאורגן היטב.

המוני המתפללות הממלאות את רחבת הנשים בכותל הביאו לדחיקת 'נשות הכותל' לקרן זווית כאשר ההגברה עברה לידי התפילה ההמונית וקולן של אותה קבוצה צעקנית שאמנם עדיין ממשיכה בפרובוקציות שלה, נהיה פחות ופחות משמעותי. 

באופן מעורר השתאות, מאות נערות משכימות קום בכל חודש בשעות החשיכה ועולות לאוטובוסים בנסיעה לירושלים בכדי להיות שותפות במה שהן קוראות "חיזוק השמירה על קדושת הכותל". 

התפילות בראש חודש שבלמו את חילול הכותל על ידי נשות הכותל השפיעו בעקיפין גם על החלטת הממשלה להקפיא את מתווה הכותל שנותן חלק מהכותל לרפורמים והן מהוות משקל משמעותי גם בזירה המשפטית בעתירות הרפורמים הנידונות בבג"ץ.

התפילות, מתקיימות מזה שנתיים הלכו והתקבעו והמעגלים של המשתתפים בתפילה הולכים ומתרחבים. אך למרות הביקוש הרב להסעות מכל רחבי הארץ ישנה כעת סכנה כי התפילות ייפסקו מחוסר תקציב לממן את ההסעות.

ב'מטה המשותף לשמירה על קדושת הכותל' הבינו את הסכנה הגדולה שבהפסקת התפילות ויצאו לקמפיין גיוס המונים ממוקד תחת השם "הכותל. חייבים להמשיך" שמטרתו אחת – להמשיך את התפילות בכותל בראשי חודשים כנגד חילול הכותל. 

"עם ישראל לא יפקיר את הכותל", אומר יו"ר 'המטה המשותף' בצלאל זיני, "לא יתכן שהכותל, הלב של עם ישראל, יופקר בידי קבוצה שולית וקיצונית שבאה לבזות ולחלל אותו ואת מסורת ישראל. לכן אנחנו בטוחים שעם ישראל יתגייס בהמוניו עם כל הלב למען הלב שלו – הכותל המערבי".

זיני מוסיף עוד "כי בכל בית כנסת יש ועד ויש מיסי חבר, וזו ההזדמנות שלנו לשלם את "מיסי החבר" שלנו לכותל שהוא בית הכנסת של כלל ישראל. זה לא התרמה לארגון או לבניית מבנה אלא למטרה ברורה וממוקדת מאוד – או שיהיו תפילות מול חילול הכותל הנורא או שלא. אנחנו חייבים להמשיך לשמור על קדושת הכותל ולמנוע את חילול הקודש לכן חייבים להמשיך את התפילות בראשי חדשים. יש לנו 32 שעות לא לתת לזה להפסיק."

לתמיכה במאבק לחצו כאן

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן