בקרוב: מחלקה מגדרית ללוחמות דתיות קרביות

לאחר שבנות החלו לשרת בטנקים בתור לוחמות, הגיע זמנה של הציונות הדתית, וכבר בחודשים הקרובים צפויה להיפתח מחלקה עבור לוחמות קרביות דתיות | הבקשה הגיעה מראשי המדרשות

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/01/22 22:20 כט בטבת התשפב

בקרוב: מחלקה מגדרית ללוחמות דתיות קרביות
לוחמות בצה"ל. אילוסטרציה, צילום: פלאש 90. אבי סולטן

בקיץ האחרון, לראשונה בהיסטוריה, החלו לשרת טנקיסטיות במערך הגבולות של צה"ל כלוחמות לכל דבר. הפיילוט שהחל לפני כמה שנים נתקל בביקורת רבה ואף כמעט היה בסכנת סגירה, אולם בסיכומו של דבר, אכן לוחמות לקו מבצעי. 

כעת מתברר כי הבשורה מגיעה גם לבנות הציונות הדתית, כאשר כבר בגיוס מרס הקרוב תפתח מחלקה מגדרית בצה"ל המיועדת ללוחמות דתיות באחד מהגדודים על הגבול, כך מדווח הערב (א') הכתב הצבאי של תאגיד השידור הציבורי, רועי שרון. עוד עולה מהדיווח כי הבקשה הגיעה מראשי המדרשות המכינות את הצעירות הדתיות לקראת שירות צבאי. 

עם כניסת הבנות לשירות המבצעי בטנקים לפני מספר חודשים, אמר דובר צה"ל כי "תרומתן של הנשים בצה"ל הייתה ותמשיך להיות משמעותית ביותר. שילוב נשים בצה"ל בכלל, לרבות בפעילות מבצעית, הוא חשוב ומתבקש, זאת לצד ההכרח בשמירה על הדרישות המקצועיות לכל תפקיד". 

בנות בצבא, ארכיון

בנות בצבא, ארכיון צילום: Abir Sultan/Flash 90

כזכור, בחודש אוקטובר האחרון, הגיעו 1,300 בנות דתיות לכנס היכרות עבור בוגרות החמ"ד שנערך בצה"ל יחד עם אלומה. בכנס הוצגו בפני הבנות מגוון התפקידים לשירות בצה"ל. ממידע שהגיע לחדשות כיפה, עולה כי במסגרת הכנס ניסו בצה"ל לשכנע את הבנות לשרת במגוון תפקידים קרביים. משתתפות רבות הופתעו לגלות כי בחלק מהדוכנים הוצבו חיילות דתיות, המשרתות בתפקידי לחימה, במטרה לשכנע את הצעירות להתגייס גם הן לתפקידים קרביים כמו מערך הגנת הגבולות (קרקל), יחידות חילוץ והצלה, יחידת רוכב שמיים ותפקידים נוספים. 

הרב סתיו: מתנגד נחרצות לשירות קרבי של בנות

באירוע נכח גם הרב דוד סתיו, יו"ר רבני צהר, שהגיע לברך את הבנות על רצונן לתרום ולשרת, אך מבדיקה שערכנו מתברר כי הרב סתיו כלל לא היה מודע לעובדה כי בכנס הוצעו לבנות הדתיות תפקידי לחימה. בשיחה עם כיפה הבהיר הרב סתיו כי הוא מתנגד נחרצות לשירות קרבי של בנות, והדגיש כי "אם יתברר שביקורי מנוצל לצרכים אחרים, שאינם מקובלים עליי ובעיקר על ההלכה, ודאי שלא אקח בכנס חלק". 

(הטנקיסטיות)