מתן כהנא: "אף אחד לא ירים יד על רבנים ויכנה אותם רפורמים"

השר לשירותי דת מזדעק נגד פגיעה ברבני הערים ירושלים ושהם, הרב אריה שטרן והרב דוד סתיו. באחת מההערות שהוסיף בכתבה בעלון אותו הוא עורך, כתב רבה של נשר הרב יצחק לוי: "דיל שנעשה בתשע"ג עם ד. סתיו בתמיכת ליברמן ובנט"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/10/21 10:11 יד בחשון התשפב

מתן כהנא: "אף אחד לא ירים יד על רבנים ויכנה אותם רפורמים"
כהנא במפגש עם רבנים, צילום: ללא

רבה של נשר, הרב יצחק לוי, עורך עלון בשם "השיעור השבועי". בגיליון האחרון לפרשת לך לך שעסק בחלקו בדברי תורה וחיזוק שנאמרו בעצרת לזכרו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל, נכתבו בהערה על דבריו של הרב דוד כהן ראש ישיבת חברון דברים חמורים וקשים נגד  רבני הערים ירושלים ושהם, הרב אריה שטרן והרב דוד סתיו, הנכללים תחת ביזוי כבוד תלמידי חכמים.

"לאור חומרתם - איני יכול לעמוד מנגד", כתב הבוקר (ד') במחאה השר לשירותי דת מתן כהנא, לרבנים הראשיים הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו ולשאר חברי מועצת הרבנות הראשית. 

הרב כהן כתב בעלון לפרשת לך לך: "בעבר רצו להביא לרבנות הראשית ולרבנות של ירושלים רבנים רפורמים ממש, ומרן (הגרע"י זצ"ל) נלחם על כך במסירות נפש...".

העורך ביקש להרחיב על דבריו של ראש ישיבת חברון, וציין כי: "כוונת הגאון שליט"א לדיל שנעשה בתשע"ג עם ד. סתיו בתמיכת ליברמן ובנט. וכן לדיל שנעשה בתשע"ה עם הרב שטרן בתמיכת מר בנט והושיבו על כסא הגרצ"פ פראנק זצ"ל – רב שכתב שאין צריך שגר יקבל את כל המצווות".

בהמשך מכתבו הזדעק כהנא: "אבקש למחות ולכאוב על ביזוי כבוד תלמידי חכמים: השמטת התואר רב מהרב דוד סתיו שליט"א וקריאה בשם "רפורמים" – לו ולגאון הרב אריה שטרן שליט"א. אני פונה לכת"ר לגנות את הדברים בפה מלא ולצאת בקריאה ברורה לשמור על כבודם של תלמידי חכמים. לא יתכן כי יפורסמו דברים קשים וחמורים מעין אלה על רבנים ותלמידי חכמים בישראל כלאחר יד".

בחשבון הטוויטר שלו הוסיף כהנא על מכתבו: "אף אחד לא ירים יד על רבני ירושלים ושהם ויכנה אותם רפורמים לא אעבור על כך לסדר היום"

זו אינה הפעם הראשונה שהרב לוי יוצא נגד הרב סתיו. בריאיון שהעניק לאתר "כיכר השבת" לפני כשלושה חודשים, אמר: "אני מכיר רבני עיר שיצאו בשאלה, הרב אמסלם שמר"ן כתב עליו שצריך להתרחק מדעותיו המסוכנות, ויש את הרב סתיו שמר"ן אמר עליו שהוא מסוכן ליהדות".