בשורה לישיבות ההסדר: תוספת של מיליוני שקלים

עם תחילת השנה האזרחית קיבלו בישיבות ההסדר תוספת תקציב של 12 מיליון שקלים תקציב משרד הביטחון. באיגוד מברכים: "מבקש להודות מקרב לב למי שהובילו ודחפו את התוספת הזו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/01/22 21:35 כט בטבת התשפב

בשורה לישיבות ההסדר: תוספת של מיליוני שקלים
ישיבת הסדר בזמן הקורונה, ארכיון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לפני מספר חודשים הודיע חבר הכנסת ניר אורבך על גובה התקציב לישיבות ולמדרשות, זאת למרות איומים מצדו של שר האוצר אביגדור ליברמן על קיצוץ משמעותי, תקציב הישיבות יעמוד על 1.17 מיליארד שקד ויחולק למוסדות הדתיים והחרדים, בתקציב הקודם גובה הסיוע לישיבות עמד על 1.24 מיליארד שקל.

כעת, עם כניסת שנת 2022 קיבלו ישיבות ההסדר תוספת של 12 מיליון שקלים בסעיף התמיכה ממשרד הביטחון. באיגוד ישיבות ההסדר מסבירים כי "מדובר בתוספת חשובה ומשמעותית של תקציב ישיר לישיבות הסדר המשמש את הישיבות לצרכים הרבים לטובת אלפי התלמידים המשלבים את לימוד התורה בישיבות במשך 3-4 שנים יחד עם שירות צבאי איכותי בקבוצות של מחלקות בני"ש". 

עוד הוסיפו כי "ישנה חשיבות רבה בהכרה במרכזיות וחשיבות המפעל האדיר הזה על 12,000 התלמידים שבו, המשקיעים שנים רבות מחייהם ללימוד התורה במסירות ובשקידת יחד עם התגייסות לשירות משמעותי ואיכותי בצה"ל". 

"אני מבקש להודות מקרב לב למי שהובילו ודחפו את התוספת הזו, שנתקלה במעלה הדרך בקשיים ומהמורות", מציין רמ"ט האיגוד אורי פינסקי וציין את ראש הממשלה נפתלי בנט, ראש הסגל טל גן צבי שהובילו את ההחלטה, ח"כ ניר אורבך ושרת הפנים איילת שקד. 

"לאור חשיבות חיזוק הישיבות, היעד של האיגוד הוא כי תוספות אלו ייכנסו לבסיס התקציב, דבר שיאפשר לישיבות יציבות, צמיחה מתמדת והתמודדות יעילה יותר עם השחיקה בתקציב והגידול בעלויות השוטפות של קיום ישיבה ואספקת תנאים הולמים לתלמידים".