נחמן אש: "לא הגבלנו את חגיגות הסילבסטר - קראנו לאנשים לשמור על עצמם"

מנכ"ל משרד הבריאות התייחס לתמונות המדאיגות מחגיגות השנה האזרחית החדשה: "יכולת ההדבקה העצומה של האומיקרון קיימת בכל המקומות". על העליה במספר המאושפזים במצב קשה, אמר: "נצטרך לחשוב גם על צעדים יותר קשים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 02/01/22 08:04 כט בטבת התשפב

נחמן אש: "לא הגבלנו את חגיגות הסילבסטר - קראנו לאנשים לשמור על עצמם"
נחמן אש, צילום: David Cohen/Flash90

מנכ"ל משרד הבריאות, הפרופסור נחמן אש, התייחס הבוקר (א') להמשך התפשטות זן האומיקרון בישראל, ולחגיגות הסילבסטר שלא הוגבלו על ידי שר הבריאות ניתן הורוביץ ומשרדו. 5,466 מאומתים חדשים התגלו במהלך יום האתמול.

בבתי החולים מאושפזים נכון לאמש, 185 חולי קורונה. 101 חולים מוגדרים במצב קשה, 42 חולים במצב קריטי ועוד 27 מונשמים. "אם נראה עלייה מהירה במספר המאושפזים בתי החולים - נצטרך לחשוב גם על צעדים יותר קשים", אמר פרופסור אש בגלי צה"ל. 

על חגיגות הסילבסטר אמר: "התמונות מדאיגות. לא הגבלנו את החגיגות, אבל קראנו לאנשים לשמור על עצמם, להיות עם מסכות במקומות צפופים ולהמעיט להגיע לאירועים האלה. יכולת ההדבקה העצומה של האומיקרון קיימת בכל המקומות ואנשים צריכים להיזהר".

סגן שר החוץ, עידן רול מיש עתיד, תועד במהלך מסיבות השנה האזרחית החדשה רוקד ללא מסכה במסיבה צפופה. "הצטערתי מאוד לראות את התמונות ולשמוע על הדבר הזה נבחרי ציבור צריכים לגלות אחריות אישית גבוהה יותר", אמר אש ב-103FM. "לראות תמונות כאלה פוגע באמון הציבור ומפריע להתמודדות עם המגפה".

"יש דחיפות גבוהה להשלמת החיסון בקרב האוכלוסייה שבסיכון"

נציין כי חוקרי האוניברסיטה העברית מזהירים מפני התפשטות האומיקרון ואומרים כי ההתפשטות המהירה צפויה להימשך בשבועות הקרובים, כך שמספרי הנדבקים בתרחיש האופטימי, יעברו בשבוע הקרוב את ה- 20,000 וימשיכו לעלות בשבוע השני של ינואר.

"מספר הנדבקים הגבוה יחד עם הסיכון המוערך לתחלואה קשה של מבוגרים עם חיסון שאינו בתוקף, צפוי ליצור עומס גבוה מאד בבתי החולים בחצי השני של ינואר. מכיוון שעיקר הנדבקים צפויים להידבק בשבועיים הקרובים, יש דחיפות גבוהה להשלמת החיסון בקרב האוכלוסייה שבסיכון. כמו כן, מספר הנדבקים הגבוה מעלה את הצורך במיקוד המאמצים במיגון האוכלוסייה שבסיכון". 

(מסיבת עיתונאים של הצוות לטיפול במגיפות)