סערת חיים ולדר | הרב טאו: "הכל שקר. הרב שמואל אליהו איבד את כל הגבולות"

הרב צבי טאו, ממנהיגי הציבור הדתי-לאומי ונשיא ישיבת הרב המור, נגד התחקיר על חיים ולדר ונגד הרב שמואל אליהו שניהל את הדין בעניינו. "כל העסק מצוץ, הכל שקר וכזב", הוא אומר, וממשיך: "אני אמשיך להגיד את זה בלי שיבלבלו אותי"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 31/12/21 13:29 כז בטבת התשפב

סערת חיים ולדר | הרב טאו: "הכל שקר. הרב שמואל אליהו איבד את כל הגבולות"
הרב צבי טאו, צילום: מיכאל יעקובסון, ויקיפדיה

לאחר ההקלטה של הרב דוד גיאמי, מרבני ישיבת הר המור, אודות דעתו של הרב צבי טאו בפרשיית חיים ולדר, מתפרסמות הקלטות של טאו בקולו. מנהיג ישיבת הר המור התייחס בשיעור לסערה ויצא בנחרצות כנגד התחקיר שפורסם ב"הארץ".  טאו מאשים את הרב שמואל אליהו כי הוא "סובל ממקארתיזם. אחרי מה שהיה עם שינברג אז הוא איבד את כל הגבולות".

"הרב שמואל סובל ממקארתיזם"

"תדעו לכם שזה הכל בנוי על שקר", אמר הרב טאו. "שמעתם על הנשיא קצב? תפרו לו תיק. למה? הכל זה עלילות בשביל להפיל אותו. הם חשבו שגם הוא יתאבד אבל הוא לא הסכים להתאבד. חיזקנו אותו. למה? בגלל שהוא לא היה מוכן לקבל את המשלחת של הרפורמים בתור נשיא". המניע לפרסום העדויות נגד ולדר הוא ביקורת על בית המשפט, כך לפי טאו. "פה תפסו אחד שהוא כתב ביקורת מוחצת, חריפה, אי אפשר לתאר, על הנשיא של בית המשפט המכונה בית המשפט העליון, אהרון ברק, והיו צריכים בשביל זה להתנקם בו ולחסל אותו".

"כל העסק מצוץ. הכל שקר והכל כזב. שלא תאמינו מילה אחת בכל האשמות האלה. לא היה על זה לא בית דין ולא חקירה. זה הכל סיפורי התקשורת שמתנקמת במי שפוגע בציפור נפשה של השמאלנות בארץ, החילוניות בארץ". לטענה כי הרב שמואל אליהו היה מצוי בחקירה ושמע עדויות אומר הרב טאו: "לא היה בית דין על זה. הרב שמואל סובל ממקארתיזם, אחרי מה שהיה עם שיינברג בצפת הוא איבד את כל הגבולות. אין באמת בית דין, אל תישמעו לו בדבר הזה". לטענות שנשמעו בידיי תלמידיו, ענה הרב: "אני אמשיך להגיד את זה בלי שיבלבלו אותי".

"הצענו לו שיתקן"

הרב שמואל אליהו הגיב להתאבדותו של ולדר מוקדם יותר השבוע ואמר: "שמענו בכאב על התאבדותו של חיים ולדר. חבל שהוא בחר בדרך הזו, הצענו לו שיתקן את מה שהוא קלקל. שיבקש סליחה מהנפגעות. שישנה את דרכו. שלא יפגעו עוד נשים". הוא הוסיף: "הוא היה יכול ללמד לרבים דרך תשובה. חבל שהוא בחר בדרך של התאבדות. אנו מחזקים את הנפגעות הרבות בשעה קשה זו, חייהן קודמים לחייו".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן