שפרה הורביץ התאבדה | חבריה טוענים: נפגעה מהסופר חיים ולדר

אחת מנפגעות הסופר החרדי שהתאבד השבוע, לא הצליחה להתמודד עם המציאות הקשה, ושמה קץ לחייה. מקורביה: נפגעה מינית על ידי ולדר | "עלה המוות בחלוננו. לבה של שפרה יוכבד הורביץ ז"ל לא עמד לה, והיא שלחה יד בנפשה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 30/12/21 21:21 כו בטבת התשפב

שפרה הורביץ התאבדה | חבריה טוענים: נפגעה מהסופר חיים ולדר
מקום התאבדותו של ולדר, צילום: פלאש 90

ביום שני האחרון התאבד הסופר החרדי חיים ולדר, בסמוך לקבר בנו לאחר שנחשפו עדויות קשות נגדו, לפיהן פגע מינית בילדים ונשים. לפני כחודש וחצי פורסמו ב"הארץ" עדויות של שלוש נשים, שסיפרו כי לאורך שנים ארוכות חוו פגיעה מהסופר, שניצל את מעמדו הבכיר לאחר שהן הופנו אליו לטיפול על ידי רבנים ואנשי חינוך. בימים האחרונים פורסמו 22 מקרים שהגיעו לידי בית הדין בראשות הרב שמאול אליהו. 

אמש (בין רביעי לחמישי) נמצאה שפרה יוכבד הורביץ בדירתה בירושלים כשהיא ללא רוח חיים. "עלה המוות בחלונינו. לבה של שפרה יוכבד הורביץ ז"ל לא עמד לה, והיא שלחה יד בנפשה. היתה אחת הנפגעות של חיים ולדר", כתב העיתונאי אלי ביתאן בחשבון הטוויטר שלו.

מבדיקת "חדשות כיפה" עולה כי מקורבים למשפחה מספרים על פגיעה מינית שעברה על ידי ולדר. על פי עדויות של חברותיה, כך פורסם ב"וואלה", עם התאבדותו של הסופר, "ליבה לא עמד לה", לאחר שהסופר קיבל גיבוי מחלקים בממסד החרדי - והיא התאבדה.

אחת מחברותיה כתבה הבוקר פוסט אליו צירפה את תמונתה של הורביץ: "היא נוצלה מינית על ידי חיים ולדר. אני יודעת את זה ממקור ראשון. היא נפגעה ממנו ושמה קץ לחייה כי נפשה הפצועה לא יכלה לעמוד בפסטיבל שחגגו לו אחרי שבחר להתאבד. ימים של בדק בית לכולנו".


(חבר הכנסת סמוטריץ' מתייחס באולפן כיפה לפרשת ולדר)

22 עדויות נגד חיים ולדר

כאמור, בבית דין מיוחד שהתכנס לטובת בדיקת הפרשה החמורה בראשותו של הרב שמואל אליהו, בו חברים גם הרב ראובן נקאר והרב אהרן ירחי, התקבלו 22 תלונות על עבירות מין שביצע ולדר לכאורה, כך פרסם העיתונאי אהרון רבינוביץ'.

בית הדין שהתכנס קיבל אליו עדויות של מטפלים ומטפלות, אנשי חינוך וכן בעלי המקרה. אישה שהופיעה בפניי הוועדה סיפרה כי ולדר קיים איתה יחסים עוד בטרם מלאו לה 14. אחרת טענה כי כשהייתה במצב כלכלי ונפשי קשה וכשהגיעה אל ולדר לטיפול הוא ניצל אותה מינית במשרדו בבני ברק.

העדות המוקדמת ביותר היא מלפני כ-25 שנים, ועל פי החשדות נגדו ולדר ביצע את העבירות במשרדו בבני ברק, ברכבו, במחסן הספרים שלו ובבתי מלון שונים. באחד מהמקרים, אישה העידה כי חברתה קיימה עם ולדר יחסים מלאים באופן קבוע כשעדיין לא הייתה בת 16. נשים נוספות העידו בשמן של חברותיהן, ומטפלים ועסקנים העידו בשם נערים ונערות במקרים אליהם נחשפו.

ב"הארץ" אף פורסמה הקלטה בה נשמע ולדר מסביר לאישה כיצד ניתן להפוך את התמונה ולהאשים את הצד השני. ולדר אף נשמע כאומר כי במידה ויתפרסמו הדברים הוא ירה בעצמו וכי זה "סוף החיים", כלשונו.