תחקיר מטריד: עדויות נגד חיים ולדר בגין פגיעה מינית

נגד הסופר החרדי הצטברו עדויות שהתאספו לכדי תחקיר בעיתון הארץ, מצד נשים הטוענות שחוו פגיעה וניצול מיני בצעירותן. ולדר בתגובה: "מדובר בטענות כזב שיסודן בשקר גס העולות כדי עלילת דם ממש. הטענות המוצגות אינן ראויות להתייחסות שכן אין בינן לבין המציאות דבר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/11/21 10:50 ח בכסלו התשפב

תחקיר מטריד: עדויות נגד חיים ולדר בגין פגיעה מינית
חיים ולדר, צילום: ויקיפדיה- היצירה שוחררה לנחל הכלל על ידי היוצר

העיתונאי החרדי חיים ולדר הוא סופר ילדים ידוע, שהוציא לאור עשרות ספרים. במשך שנים פעיל בתחומי חינוך וייעוץ הורים ואף זכה בפרס ראש הממשלה "מגן הילד" מטעם המועצה האזורית לשלום הילד. אולם, כתבה שמתפרסמת הבוקר (ו') בעיתון הארץ מציג מעשים חמורים לכאורה, לפיהם ולדר ניצל ופגע מינית בנערות. 

בתחקיר, שנערך על ידי אהרון רבינוביץ' ושירה אלק, נאספו עדויות של שלוש נשים, אשר מספרות כי לאורך שנים ארוכות חוו פגיעה מהסופר, שניצל את מעמדו הבכיר לאחר שהן הופנו אליו לטיפול על ידי רבנים ואנשי חינוך. 

"הוא מאוד חכם ומניפולטיבי. הוא עשה את זה בצורה מאוד איטית כדי לא להלחיץ אותי", סיפרה אחת הצעירות שהתראיינה לכתבה, "הוא אמר שהוא אלוהים, במילים האלה, ושהוא יעזור לי במה שאני צריכה". עוד סופר בתחקיר כי הצעירה הוסיפה, "הוא אמר שזה סוד של שנינו ושאם אני אדבר לא יאמינו לי", היא אומרת. "הוא אמר שזו מילה שלי נגד מילה שלו, ושאם נשים את שנינו על כפות מאזניים ברור למי יאמינו".

עוד עולה בכתבה, סיפורה של צעירה נוספת בשנות ה-20 לחייה שהגישה תלונה נגד ולדר בגין ניצול מיני. שנה לאחר הגשת התלונה הפרקליטות סגרה את התיק מחוסר ראיות. אותה צעירה סיפרה על האירועים שחוותה לכאורה לגורמי מקצוע, והם אישרו את הפרטים בפני עיתונאי "הארץ". 

מצידו של הסופר, לעומת זאת, התקבלה הכחשה נמרצת. עורכי דינו, מיקי חובה וגיא שמר מסרו: "מרשנו מכחיש בשאט נפש כל טענה להתנהגות בלתי ראויה מצדו, כל שכן את האמור בכתבה. המדובר בטענות כזב שיסודן בשקר גס העולות כדי עלילת דם ממש. הטענות המוצגות אינן ראויות להתייחסות שכן אין בינן לבין המציאות דבר. מר ולדר הוא סופר ויועץ חינוכי שהקים בבני ברק את מרכז הילד והמשפחה ומאז משך עשרות שנים מקדיש את חייו ופועל לקידום, טיפוח ושמירה על רווחת הילדים וזכויותיהם בכלל ובמגזר החרדי בפרט. על פעילותו יוצאת הדופן לטובת אלפי ילדים קיבל את פרס 'מגן הילד' שהוענק לו על ידי ראש הממשלה". 

"במשך השנים ניהל מר ולדר מאבקים לטובת ילדים שסבלו מאלימות והתעללות, וכתוצאה מכך חברו להם גורמים ששמו להם למטרה לפגוע בו, ובידינו ראיות לחלק מהניסיונות הנואלים להפליל את מרשנו. כתבה זו מהווה המשך ישיר לכך אשר מקורה בתלונה שקרית שהוגשה נגדו לפני שנים רבות ונגנזה כלעומת שנפתחה". 

"מר ולדר הוא חרדי ומעולם לא טיפל בקטינות או בנשים ובוודאי לא חתם על הסכם השתקה כזה או אחר, וכל טענה שכזו היא בבחינת עורבא פרח. כחלק ממלחמתו לטהר את שמו וביחס לטענות העולות כאן, עבר מרשנו בדיקת פוליגרף, הכחיש הטענות, וכצפוי נמצא דובר אמת בכל השאלות. מרשנו נחוש לא לאפשר פגיעה בו אף כמלוא הנימה ויאבק על שמו הטוב בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותו".

מהמשטרה נמסר בתגובה לתחקיר: "עם קבלת התלונה פתחה המשטרה בחקירה. במסגרתה בוצעו מגוון פעולות לרבות חקירת החשוד, גביית עדויות ועוד. בסיומה הועבר התיק לעיון והחלטת הפרקליטות כמקובל, אשר החליטה על סגירת התיק מחוסר ראיות מספיקות להעמדה לדין".