ללא ידיעת הציבור: נחמן אש הודיע על חובת עטיית מסכה בשטח פתוח

ראשי מערכת הבריאות ערכו מסיבת עיתונאים מיוחדת, בשל התפשטות זן האומיקרון בישראל. מנכ"ל משרד הבריאות: "יש ירידה ביעילות חיסון הדחף". ראש שירותי בריאות הציבור: "בגלל שילדים עדיין לא מחוסנים במלואם, הם עיקר הנדבקים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 30/12/21 21:32 כו בטבת התשפב

ללא ידיעת הציבור: נחמן אש הודיע על חובת עטיית מסכה בשטח פתוח
חובת עטיית מסכה בשטח פתוח, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ברקע העלייה המשמעותית בתחלואת הקורונה והגל החמישי בישראל, התכנסו ראשי מערכת הבריאות וערכו הערב (ה') מסיבת עיתונאים מיוחדת. שר הבריאות ניצן הורוביץ, מנכ"ל משרדו הפרופסור נחמן אש, ראש שירותי בריאות הציבור הד"ר שרון אלרעי, ופרויקטור הקורונה הפרופסור סלמאן זרקא - התייחסו גולם לנתונים המושפעים מווריאנט האומיקרון.

במהלך מסיבת העיתונאים המיוחדת, חשף הפרופסור נחמן אש כי חתם היום על צו, לפיו מחצות הלילה, חלה חובת עטיית מסכות בשטח פתוח בהתקהלויות של למעלה מ-50 אנשים. 

 "אין הגבלה על כמות המשתתפים בחוץ, נכון לעכשיו, אבל גיבשנו היום החלטה שממתינה לאישור שתתנה השתתפות של 100 אנשים ומעלה בחוץ בתו ירוק", אמר פרופסור אש. לגבי החיסונים הוא אמר: "יש ירידה ביעילות חיסון הדחף, שמגן טוב נגד האומיקרון. ראינו שיש הבדל בהגנה של חיסון דחף אם הוא טרי או אחרי ארבעה חודשים". 

בהמשך התייחס גם למנת חיסון רביעית. "צוות המומחים המייעץ המליץ על חיסון רביעי למדוכאי חיסון, לבני 60 ומעלה ולעובדי מערכת הבריאות. אנחנו יודעים שהאומיקרון גורם לתחלואה קלה, השאלה היא עד כמה. ככל שנאריך שהסיכון לתחלואה קשה במחוסנים גבוה - נאשר את החיסון הרביעי. היום אישרתי את מתן החיסון הרביעי למדוכאי החיסון. לאור החשש שהם פגיעים יותר בהתפרצות האומיקרון. אנחנו נמשיך לעקוב אחר הנתונים". 

הורוביץ: "אנחנו מגבשים החלטות שהן רק רלוונטיות ולגיטימיות"

השר הורוביץ אמר: "האומיקרון שונה מהגלים הקודמים והוא מצריך צעדים שונים, צריך לשנות תפיסה. אנחנו לא מדברים במונחים של הקלות או גזרות, אנחנו פועלים מול אזרחים ומסתכלים על הנתונים והמציאות בשטח ופועלים מתוך ראייה מפוכחת ופרגמטית. אנחנו מגבשים החלטות שהן רק רלוונטיות ולגיטימיות. שינינו את מדיניות הבידודים כך שמי שמחוסן ונחשף למאומת - לא ייכנס לבידוד מלא".

על נתוני ההדבקה אמר הורוביץ: "אנחנו מוכנים למספרי הדבקה גבוהים, זה קורה בכל העולם וגם כאן. הרווחנו זמן יקר בזכות פעולות שקולות. זה לא אומר שאפשר להיות שאננים, כולנו מקווים שיגיעו מחקרים אופטימיים אבל אי אפשר להתייחס לאומיקרון בקלות ראש".

הד"ר אלרעי פרייס אמרה: "אנחנו לא חושבים שהווריאנט הזה תוקף באופן מיוחד ילדים, אבל בגלל שיש הדבקות ככלך מאסיביות ובגלל שילדים עדיין לא מחוסנים במלואם, הם עיקר הנדבקים".

"מבחינת חומרת המחלה, יותר קלה באומיקרון. יחד עם זאת זה לא מנטרל את ההדבקות הנרחבות של האומיקרון, שמדבק פי 2-4 יותר מהדלתא. כל הצעדים והפעולות שהממשלה נעשתה, האטו את כניסת האומיקרון לישראל וקנו לנו זמן יקר להבין כיצד עלינו להתגונן יותר טוב מפניו". 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן