יאיר גולן: אני בעד לנהל מו"מ עם כל אויב – גם עם חמאס

חבר הכנסת ממרצ מתייחס לפגישת שר הביטחון גנץ ויו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן, ואומר שהוא בעד לקיים משא ומתן, גם עם ארגון הטרור חמאס: "אני מטיף כל הזמן למשא ומתן עם חמאס". עוד הוא אומר: "עם חמאס אנחנו מדברים כל הזמן"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 30/12/21 17:50 כו בטבת התשפב

יאיר גולן: אני בעד לנהל מו"מ עם כל אויב – גם עם חמאס
גולן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר הביטחון בני גנץ אירח השבוע בביתו בראש העין את יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן. הביקור שזכה בעיקר לביקורת, גם בתוך הקואליציה, קיבל הערב חיזוק מחבר הכנסת יאיר גולן ממרצ, שברך את שר הביטחון על הפגישה. "מברך את בני גנץ על המפגש הזה, לא משנה אם אתה חושב אם אבו מאזן שותף או אויב - אני מעדיף לעולם להיפגש", אמר בראיון ב"כאן רשת ב".

"גם כשפיקדתי על יהודה ושומרון, ונלחמתי בכל הכוח בתופעת המחבלים המתאבדים, המשכנו להיפגש עם המקבילים הפלשתינים כי הבנו שבמקומות מסוימים זה תורם לביטחון האזרח הישראלי. בכל מקום שיש הזדמנות להקטין את המתח הביטחוני, זה דבר חיובי".

"אני לא מבין את הטמטום הימני הלאומני המטופש הזה"

בהמשך נשאל על ידי העיתונאי זאב קם על משא ומתן מול ארגון הטרור חמאס. "למה? למה לא? אני מטיף כל הזמן למשא ומתן עם חמאס", השיב בפליאה חבר הכנסת ממרצ, "אני לא מבין את הטמטום הימני הלאומני המטופש הזה". 

עוד הוא נשאל האם כל גורם הוא בר שיח, כולל איראן וחיזבאללה. "כל אויב שאפשר לדבר איתו זה אומר שזה סימן חיובי", השיב גולן. "מי שלא מאמין לי שילך לחלקות הצבאיות ויבין את המשמעויות כשלא מצליחים לדבר. למלחמה יש מחירים כבדים ואני מכיר אותה על בשרי", אמר גולן. 

לסיום אמר: "עם חמאס אנחנו מדברים כל הזמן. זו המציאות וזו האמת לאמיתה. דרך האיש הזה והשליח ההוא. כל הזמן אנחנו מוצאים לנו טריקים מגוחכים, וגם הם עושים את זה, כאילו לא מדברים אחד עם השני. הדיבור הרבה יותר בריא לכל אזרחי ישראל".