בדרך לפתרון? משרד התקשורת מקדם את הפרטת דואר ישראל

יועז הנדל מודיע היום על כוונתו לקדם הפרטה של 100% מאחזקות המדינה בחברת דואר ישראל. ההחלטה התקבלה לאחר שורת דיונים. לדעת הדרגים המקצועיים, הפרטה מלאה של חברת הדואר מהווה פתרון ארוך טווח לבעיות המבניות של חברת הדואר

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 30/12/21 11:38 כו בטבת התשפב

בדרך לפתרון? משרד התקשורת מקדם את הפרטת דואר ישראל
דואר ישראל, צילום: Yossi Aloni/Flash90

מתווה ההפרטה עליו הסכמו שר התקשורת יועז הנדל ושר האוצר אביגדור ליברמן מבקש לקדם הנפקה לבורסה של עד 40% ממניות חברת הדואר בבורסה לניירות ערך בתל אביב. במקביל להנפקה של 40% ממניות חברת הדואר, שר התקשורת ושר האוצר יקדמו את ההליכים שיביאו להפרטה מלאה דרך מכירת שאר מניות המדינה בחברת הדואר באמצעות מכירה פרטית,  או הנפקה או כל שילוב ביניהן, או באמצעות הפרטת 100% ממניות הדואר ככל שההנפקה בבורסה לא תבשיל. 

כזכור, בשנת 2018 החלה המדינה הליך מכירה של 20% ממניות החברה למשקיע פרטי. במשרד התקשורת סבורים כי מודל זה לא משיג את המטרה, וכל עוד המדינה נשארת בעלת השליטה בחברת הדואר היא נדרשת כל כמה שנים להזרים מאות מיליוני שקלים להסדרת פעילות החברה.  

במקביל למימוש מתווה ההפרטה יפעלו משרד התקשורת ומשרד האוצר לעדכון הרגולציה על שוק הדואר ועל חברת הדואר, במסגרת תיקון חוק הדואר שנידון בימים אלו בוועדת הכלכלה. הרפורמה המוצעת כוללת הרחבת התחרות בתחום שליחת מכתבים, תמרוץ המעבר לדיגיטציה, שינוי שיטת הפיקוח על המחירים, הפחתת הרגולציה וקנסות גבוהים יותר על הפרות הוראות הרישיון.

"שינוי גדול שיביא לאזרחי ישראל עידן חדש"

שר התקשורת, יועז הנדל: "מאז שנכנסתי לתפקיד הזהירו אותי לא לגעת בדואר. שרי תקשורת אחד אחרי השני נמנעו מלגעת בתפוח האדמה הלוהט הזה. אנחנו יוצאים היום לדרך חדשה בשוק הדואר בישראל. פותחים לתחרות, מורידים רגולציה, ומביאים רפורמה היסטורית בדואר. שוק המכתבים הולך ודועך ושוק החבילות הולך וגדל, ובתוך המציאות הזאת אנחנו עושים היום שינוי גדול שיביא לאזרחי ישראל עידן חדש של שירותי דואר איכותיים, יעילים ומתקדמים. כפי שעשיתי בתשתיות התקשורת כאשר החזרנו את ישראל למסלול של השקעה אדירה בתשתיות, הגיע הזמן ששירותי הדואר יעברו שינוי. נפעל בשום שכל ובשיתוף פעולה עם העובדים המסורים. מודה לשר האוצר ליברמן על העבודה המשותפת בהוצאת הרפורמה הזו לפועל".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן