במהלך לילה לבן במליאה: הפסד לקואליציה

במהלך הלילה הצליחה האופוזיציה להפיל את חוק התוכנית הכלכלית של הארכת התשלום של עידן פלוס לערוצי הטלוויזיה. חבר הכנסת גדי יברקן התחבא במכונית של יריב לוין ותפס את הקואליציה לא מוכנה

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 30/12/21 08:00 כו בטבת התשפב

במהלך לילה לבן במליאה: הפסד לקואליציה
מליאה, צילום: נועם מושקוביץ/דני שם טוב דוברות הכנסת

מאבק הכוחות בין הקואליציה לאופוזיציה ממשיך, ולאחר שראש הממשלה הוזעק מהבידוד לדיון 40 חתימות ביום שני שעבר, ובמהלך עוד לילה לבן במליאה, האופוזיציה הצליחה לדחות בקריאה שלילית את חוק התוכנית הכלכלית, כאשר 48 חברי כנסת תמכו בהצעת החוק ו-48 התנגדו לה. המליאה ננעלה לדיונים קצת לפני השעה 4 לפנות בוקר. 


(חגיגות באופוזיציה).

חברת הכנסת שירלי פינטו, שנמצאת בחופשת לידה לאחר לידת בתה השנייה לפני חודש, הוזעקה למשכן בסביבות השעה 2 לפנות בוקר כדי לנסות ולהשיג רוב, אולם ח"כ גדי יברקן מהליכוד הסתתר ברכבו של ח״כ קיש בחניון הכנסת והגיע בהפתעה להצבעה במליאה, למרות טענות לקיזוז מצד הקואליציה. באופוזיציה טענו בתגובה כי הקואליציה הפרה קיזוז של ח"כ קושינר עם ח"כ עטיה מהליכוד שאביה נפטר אמש. 

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ מיכאל ביטון, הציג את הצעת החוק: "מוצע להאריך בשנה את תוקפה של הוראת המעבר שנקבעה בחוק ההסדרים לשנים 2017, 2018, במסגרת תיקון חוק הפצת שידורים באמצעות תחנות שידור ספרתיות התשע"ו-2012. התיקון לחוק הפצת שידורים קבע כי ספקי תוכן שהם פלטפורמות להפצת שידורים ברשת האינטרנט יוכלו לקבל ללא תשלום את שידוריהם של ערוצי טלוויזיה מסוימים המופצים במערך "עידן פלוס". 

במסגרת תיקון זה נקבעה הוראת מעבר שאמורה לפקוע ב-1 בינואר 2022 אשר קבעה כי בתקופת המעבר חלק מהגופים המשדרים במערך "עידן פלוס" - שהם ערוצי טלוויזיה רשת, קשת ותאגיד השידור הציבורי - רשאים לגבות תשלום מספקי תוכן באינטרנט המעבירים את שידוריהם נוסף על התשלום שמשולם לבעלי זכויות היוצרים והמשדרים, וזאת, בהתאם להסכמים שנחתמו לפני כניסתו לתוקף של התיקון".

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן