התפשטות האומיקרון: מדיניות בידודים חדשה תכנס לתוקף מחר | כל הפרטים

מדיניות בידודים חדשה תכנס הלילה בחצות לתוקף. המדיניות החדשה אינה כוללת אבחנות בין הווריאנטים השונים, כאשר מחוסנים או מחלימים יצטרכו לבצע בדיקת אנטיגן, שבמידה ויצאה שלילית, יפטרו מבידוד | מימון בדיקת האנטיגן במקרה של חשיפה למאומת – במימון המדינה

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 29/12/21 20:20 כה בטבת התשפב

התפשטות האומיקרון: מדיניות בידודים חדשה תכנס לתוקף מחר | כל הפרטים
הסוף למטושים?, צילום: Michael Giladi/Flash90

נגיף הקורונה ממשיך להתפשט בישראל. משרד הבריאות פרסם הבוקר (ד') את נתוני התחלואה העדכניים, ומהם עולה כי ביממה האחרונה אומתו לנגיף הסיני 2,967 ישראלים. מקדם ההדבקה ממשיך לעלות ועומד הבוקר על 1.53, לעומת 1.47 אתמול. שיעור בדיקות הקורונה החיוביות עומד על 2.48% מתוך 120,562 אלף בדיקות שנערכו.

החל ממחר תכנס לתוקף מדיניות בידודים חדשה. על פי התכנית, במקרה של חשיפה למאומת לנגיף הקורונה, ללא אבחנה בין הווריאנטים: מחוסנים או מחלימים, בהתאם להגדרות משרד הבריאות, יבצעו בדיקת אנטיגן מוסדית (לא ביתית). במידה והתוצאה שלילית – ימשיכו בשגרת חייהם ויהיו פטורים מבידוד. במידה והתוצאה חיובית – יבצעו בדיקת PCR וישהו בבידוד עד לקבלת תוצאה.

מדיניות הבידודים החדשה

מדיניות הבידודים החדשה צילום: משרד הבריאות

לאחר הבדיקה השנייה, אם התוצאה שלילית – ימשיכו בשגרת חייהם ויהיו פטורים מבידוד.  במידה והתוצאה חיובית – יכנסו לבידוד למשך 10 ימים עד להחלמה באישור רופא, ובתנאי שבשלושת הימים האחרונים של תקופה זו לא התגלו תסמינים המונעים מתן אישור החלמה. במהלך שבעת הימים שלאחר החשיפה, מומלץ להימנע מהימצאות במקומות הומי אדם לצרכי בילוי ופנאי, וממגע עם אוכלוסיות בסיכון גבוה.

לא מחוסנים ולא מחלימים, בהתאם להגדרות משרד הבריאות, יבצעו בדיקת PCR. במידה והתוצאה שלילית – ישהו בבידוד למשך 14 יום מהמגע האחרון עם החולה ואפשרות לקיצור בידוד עם תוצאת בדיקה PCR שלילית ביום השביעי. במידה והתוצאה חיובית –  יכנסו לבידוד למשך 10 ימים עד להחלמה באישור רופא, ובתנאי שבשלושת הימים האחרונים של תקופה זו לא התגלו תסמינים המונעים מתן אישור החלמה.

מימון בדיקת האנטיגן במקרה של חשיפה למאומת, יהיה במימון המדינה. המדיניות תיכנס לתוקף החל מהיום (יום רביעי) בחצות, 30/12/2021 (בלילה שבין רביעי לחמישי) בכפוף לחתימת מנכ"ל משרד הבריאות על הצו הרלוונטי ובאישור ועדת הבריאות של הכנסת.


(מסיבת עיתונאים של הצוות לטיפול במגיפות נושא מתן מנה רביעית)