הסוף להפקרות? יחידות שיטור מועצתיות יוקמו בשש מועצות איזוריות

אושר בוועדה לביטחון פנים הצו של השר הבט"פ שיאפשר הקמת שיטור מועצתי. היחידות יורכבו מצוותים של פקח ואיש מג"ב, ב-6 מועצות איזוריות. "נעשה הכל על מנת שהפיילוט יורחב משמעותית בעוד שנה. זקוקים לצוותים האלה כמו אוויר לנשימה. החיים במרחב הכפרי הפכו לבלתי נסבלים"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 28/12/21 15:36 כד בטבת התשפב

הסוף להפקרות? יחידות שיטור מועצתיות יוקמו בשש מועצות איזוריות
בן ארי, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

צו של השר לביטחון פנים לייעול האכיפה ובפיקוח ברשויות המקומיות אושר בוועדה לביטחון פנים בראשות ח"כ מירב בן ארי. הצו למעשה יאפשר הפעלת מערך "שיטור מועצתי" ב-6 מועצות אזוריות, בדומה למודל השיטור העירוני ולאור הצלחתו. המועצות שיכללו בפיילוט הן: מעלה יוסף, מרום גליל, לכיש, שדות נגב, מרחבים ובני שמעון. בכל אחת מהן יפעלו 7 שוטרים לצד 4 פקחים שיעברו הסמכה.

התבחינים להכללת מועצה אזורית בפיילוט היו: סל עבירות איכות חיים 40%, סל עבירות רכוש 20%, סל עבירות חקלאיות והסגת גבול 20% ופשיעה עבריינית 20%. נקבע כי המשרד לבט"פ רשאי להגדיל את מספר המועצות האזוריות בדרום המשתתפות בתוכנית על חשבון מועצות אזוריות מהצפון.

"נעשה הכל על מנת שהפיילוט יורחב משמעותית"

יו"ר הוועדה, ח"כ מירב בן ארי, אמרה: "אני מברכת את 6 המועצות שזכו. אני מצפה מראשי המועצות הללו להיות ערוכים, ולהתחיל מיד ליישם. אנו נעקוב. הייתי רוצה שעוד מועצות יכללו בפיילוט הזה, אבל השנה אין מספיק משאבים. אנו בוועדה נעשה הכל על מנת שהפיילוט יורחב משמעותית בעוד שנה. ברור לי שזקוקים לצוותים האלה כמו אוויר לנשימה. החיים במרחב הכפרי הפכו לבלתי נסבלים. הוועדה תבצע בקרה, ותיתן אופק למועצות שמעוניינות ולא נכללו בפיילוט".

יו"ר הוועדה בסיור בהר הבית

יו"ר הוועדה בסיור בהר הבית צילום: דוברות חברת הכנסת בן ארי

אמש (ב') החליטה בן ארי על קיום דיונים שנתיים על מספר המורחקים מההר בוועדת לביטחון פנים בראשותה. היא כינסה דיון על המצב הביטחוני בעיר העתיקה ובמרחב הר הבית ואמרה שאחת המשימות שלה כיו"ר הוועדה, היא לשמור על השוטרים בהר הבית.