במשרד הביטחון מציעים להעביר את ישיבת חומש לאביתר

גורמים במערכת הביטחון הציעו לאנשי הישיבה לעבור לשטח היישוב שפונה סמוך לצומת תפוח. אנשי חומש בתגובה: "לא ננהל משא ומתן על נסיגה, לא נעשתה כל פניה כזו, ואם הייתה נעשית היא הייתה נדחית מיד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/12/21 22:52 כג בטבת התשפב

במשרד הביטחון מציעים להעביר את ישיבת חומש לאביתר
נאבקים על חומש, צילום: מטה חומש תחילה

שבוע וחצי חלף מאז נרצח יהודה דימנטמן ז"ל בפיגוע ירי סמוך לחומש. מאז כבר הספיקו כוחות הביטחון להרוסאת בתי המשפחות, ומבנים נוספים בחומש, בנוסף לפינוי של שלושה מבנים מעץ ועוד שלושה מבנים בנייה קלה - בהם בתי מגורים ופנימייה לתלמידי הישיבה. 

גורמים במערכת הביטחון הציעו לאנשי היישוב להעתיק את הישיבה לשטח של אביתר, סמוך לצומת תפוח. כך על פי דיווח של חדשות 12. כזכור, לפני חודשיים המנהל האזרחי סיים לסקור את אדמות היישוב שפונה לפני כמה חודשים והודיע: מדובר באדמות מדינה. על פי המתווה שסוכם עם המתיישבים בזמן הפינוי, במידה וכך יתברר תוקם באזור ישיבה. 

בישיבה הגיבו, "לא נעזוב את חומש לעולם". בהודעה רשמית שיצאה בתגובה לפרסומים נמסר כי "לא ננהל משא ומתן על נסיגה מחומש, ולא נעשתה כל פניה כזו, ואם הייתה נעשית פניה שכזו היא הייתה נדחית מיד, חזרנו לחומש כדי לתקן את עוול ואת חרפת הגירוש. לא ניתן פרס לטרור, עצם הדיבורים על עקירה ונסיגה מחומש לאחר 15 שנות התיישבות - הם פרס לטרור, שלא יקרה". 

עוד הוסיפו, "נשמח לדבר עם כל גורם על איך להמשיך את קיום הישיבה בחומש ועל מתן פתרונות להמשך הישיבה בחומש. מזמינים את כולם להמשיך ולהגיע לבקר בישיבה וביישוב, מודים למאות שהגיעו מתחילת השבוע לחזק את הישיבה וערוכים לקבל את ההמונים שצפויים להגיע בהמשך השבוע לישיבה", הוסיפו בישיבת חומש". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן