15,000 צעדו לחומש: "ראש הממשלה, אתה אחראי לתת תשובה לרצח"

המונים עלו לחומש בדרישה להסדיר את הישיבה במקום, כתגובה לפיגוע בו נרצח יהודה דימנטמן הי"ד | אלמנתו, אתיה, אמרה: "נחזור לכל המקומות, כמו שיהודה חלם". יוסי דגן: "מצפים לתשובה של אישור ישיבת חומש עוד היום"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 23/12/21 18:03 יט בטבת התשפב

15,000 צעדו לחומש: "ראש הממשלה, אתה אחראי לתת תשובה לרצח"
המונים במקום הפיגוע, צילום: ברל'ה קרומבי

למעלה מ-15,000 בני אדם נענו לקריאת אלמנתו של יהודה דימנטמן, אתיה, וצעדו יחד איתה לחומש במזג אוויר חורפי מאוד. אביו של יהודה, הרב מרדכי דימנטמן ובני המשפחה עלו גם הם למקום יחד עם ראש ישיבת חומש הרב אלישמע הכהן, ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן וחברי כנסת מכל הסיעות. הקריאה המרכזית של האירוע היתה להסדיר את ישיבת חומש כתשובה לרצח יהודה הי"ד ביום חמישי שעבר.  

"ככל שיש פה יותר אנשים ויותר גשם זה יותר מאתגר וקשה לנו, יהודה יותר שמח. ברור לי", אמרה אתיה במקום הפיגוע. "אנחנו מזמינים את כל עם ישראל, את כל מי שלא הגיע או שהתחרט שלא הגיע, מוזמנים לצעוד איתנו בלב או להגיע לכאן מחר או מחרתיים. נחזור לכל המקומות, כמו שיהודה חלם, וכל עם ישראל חלם וחולם גם אם הוא לא מרגיש את זה".

אביו של יהודה, אמר במלאת ימי השבעה להירצחו: "ארץ ישראל נקנית בייסורים ועוד לא גמרנו להגיע לגאולה השלמה של תקומת עם ישראל. כאן זה המקום שאנחנו ממש חשים את האדמה את מרחבי ארץ ישראל וחווים את מה שחוו כל אלה שהשתוקקו לתקומת עם ישראל בארצו. אנחנו בתהליך וכאן זה אחד השלבים. בעזרת השם, חומש תחילה זו לא תחילה זו אמצע הדרך של התקומה ובע"ה נעלה הלאה ונזכה למדינה רחבה מתוך שלום ואחווה".

יוסי דגן: "עם ישראל רוצה לבנות את חומש"

ראש מועת שומרון, יוסי דגן, נאם גם הוא במהלך העצרת במקום הפיגוע. "צעירים, צעירות, נשים, גברים וטף מכל הארץ הגיעו לכאן כדי להגיד אמירה ברורה לכל הפוליטיקאים בירושלים: עם ישראל רוצה לבנות את חומש. אנחנו עומדים כאן עם משפחת דימנטמן היקרה, עם אתיה ואנחנו אומרים לראש הממשלה אתה אחראי לתת את התשובה לרצח הזה, אתה אחראי". 

"אנחנו אומרים לכל הפוליטיקאים בירושלים וכל חברי הממשלה שרק השבוע הצטלמו חברים בקואליציה עם המחבל ראאד סאלח, ואנחנו מצפים לתשובה של אישור ישיבת חומש עוד היום".

דגן התייחס לאפשרות של הרס הישיבה בחומש: "עם ישראל כולו, מתבייש שיש רצון וכוונה לא רק לא להסדיר את הישיבה אלא גם להוריד אותה מכאן. אנחנו הגענו לכאן יחד עם המשפחה שעלתה ישר מאזכרת השבעה, להגיע למקום הרצח, להתחזק ביחד ולהצדיע לחלוצים של ישיבת חומש. ראש הממשלה אתה אחראי על זה לטוב ולרע, אף אחד לא יוכל לברוח מזה, ישיבת חומש תבנה מחדש". 

חברי כנסת רבנים ואנשי ציבור נענו לקריאה ועלו עם האלפים לחומש. בהם: ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, חברי הכנסת עמיחי שיקלי, בצלאל סמוטריץ', אורית סטרוק, שמחה רוטמן, משה ארבל ואבי מעוז. הרב דב ליאור מבכירי רבני הציונות הדתית, הרב אליקים לבנון רב השומרון, הרב יעקב שפירא ראש ישיבת מרכז הרב, הרב מיכה הלוי רבה הראשי של פתח תקווה, הרב דוד פנדל ראש ישיבת שדרות והרב דודי דודקביץ רבה של יצהר.

יו"ר הציונות הדתית סמוטריץ', התייחס לעיתוי הבקשה של הסדרת הישיבה: "אלפים רבים ועוצמה מדהימה של ציבור אוהב העם והארץ. ציבור שהגיע לומר לממשלת ישראל: אסור לתת פרס לטרור, מסדירים את חומש כבר היום. הנסיבות כואבות בכל נימי הנפש, אך עם ישראל נמצא כאן במלוא הדרו ודורש צדק דורש מוסר ודורש ציונות".

העליה לחומש

העליה לחומש | צילום: ברל'ה קרומבי

 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן