ראיון יום טוב כלפון: "דווקא בהר הבית מוסלמי יכול לשחק כדורגל"

חבר הכנסת מימינה העניק ראיון לחדשות כיפה והסביר מה דעתו על המצב בהר הבית, "אני בא מחוץ לארץ, איך אנחנו יכולים לבוא בטענות על מקרים אנטישמיים בחוץ לארץ אם במדינת היהודים, דווקא במקום הקדוש, לא נותנים ליהודים את כל הזכויות שלהם" | על ההרס בחומש: "כנראה היה איזשהו בלבול"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 27/12/21 22:22 כג בטבת התשפב

יום טוב כלפון: "דווקא בהר הבית מוסלמי יכול לשחק כדורגל"
יום טוב כלפון, צילום: חדשות כיפה

היום היה דיון סוער על הר הבית בוועדה לביטחון פנים, מה קורה שם?

היה דיון על המצב הביטחוני בעיר העתיקה ובמרחב הר הבית. שמנו דגש על המצב הלא מתקבל על הדעת, במובן הזה שהיהודים נכנסים דרך שער אחד בלבד, עוברים בידוק קפדני. מסתובבים רק בקבוצות ומגבילים אותם.

לעומת זאת, הלא יהודים, המוסלמים, נכנסים דרך תשעה שערים ללא כל בידוק. לפני חודש נרצח אלי קיי הי"ד על ידי מחבל מוסלמי שהיה בהר הבית, ולא עבר שום בידוק ביטחוני. המצב הזה לא יכול להימשך. דווקא במקום הקדוש ביותר ליהודים, דווקא שם מגבילים את תנועתם וחופש הפולחן ליהודים. אני בא מחוץ לארץ, איך אנחנו יכולים לבוא בטענות על מקרים אנטישמיים בחוץ לארץ אם במדינת היהודים, דווקא במקום הקדוש, לא נותנים ליהודים את כל הזכויות שלהם. 

לא לפני הרבה זמן,  השר לביטחון פנים אמר בעצמו שהסטטוס קוו לא ישתנה. 

אין חוק במדינת ישראל שמונע באופן רשמי תפילה בהר הבית. יש כל מיני הסדרים בנוגע לשמירה על הסדר הציבורי והתחום מאוד אפור. לכן, סביבת אמירת סטטוס קוו אפשר לשים הרבה מאוד דברים. מה שאני מבקש זה מה שאנחנו מבקשים מכל רשות במדינת ישראל: לכבד את האזרחים בצורה שווה. יש חוק איסור אפליה בכניסה למקומות ציבוריים, ויש חקיקה שמונעת הפרדות ואפליה על בסיס גזע, נטיות וכו'. ודווקא בהר הבית מוסלמי יכול לשחק כדורגל ולהרים דגל אש"ף, לסכן את הביטחון. אבל יהודי הוא סוג של מוקצה, כך שמגבילים אותו ומונעים ממנו להסתובב. 

יכול להיות שאין לכם מספיק כוח בכל הנושאים האלה, גם חומש למשל?

לא. ממש לא מדויק. אני אחד מחברי הכנסת שפעלו הכי הרבה כדי למנוע פינוי בחומש. בסוף לא היה פינוי של ישיבת חומש ולא של מגורי התלמידים. כן היה, לצערי הרב, הריסת מבנים, שלטענת הצבא הוקמו באותו שבוע. כנראה היה איזשהו בלבול. אני הייתי שם לפני הפיגוע, באחד הבתים, ומשתמשים בתמונות שלי ואני בשמחה רבה מעביר ומשתף כדי להוכיח לצבא שהבתים שנהרסו עוד היה שם לפני.