כתב אישום נגד האסיר הבטחוני שדקר סוהר בכלא נפחא

כתב אישום הוגש נגד האסיר בטחוני יוסף אל-מבחוח המרצה את עונשו בכלא נפחא. כתב האישום מייחס לו ביצוע מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה כלפי סוהר ועבירה של החזקת חפץ אסור מסוכן

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 27/12/21 12:09 כג בטבת התשפב

כתב אישום נגד האסיר הבטחוני שדקר סוהר בכלא נפחא
מחבלים בכלא הישראלי. ארכיון, צילום: פלאש 90

לפני כשבוע, האסיר ביטחוני יוסף אל-מבחוח תקף סוהר בבית הכלא נפחא, הסמוך למצפה רמון. היום (ב') הוגש נגדו כתב אישום. הסוהר פונה לקבלת טיפול רפואי במרפאת היחידה במצב קל. פרקליטות מחוז דרום הגישה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד האסיר ומייחס לו ביצוע מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה כלפי סוהר ועבירה של החזקת חפץ אסור מסוכן.

תגובה נמסרה מארגון האסירים הפלשתינים, שאמר: "הקצין נדקר בעקבות המתקפה על האסירות והאסירים. ישראל נושאת באחריות המלאה לכל הידרדרות במצב". האירוע מתחבר לשרשרת אירועים קשים שהתרחשו בחודשים האחרונים בבתי הכלא בישראל, בהם הבריחה מכלא גלבוע ופרשת הסרסור בסוהרות.

אילוסטרציה

כלא ביטחוני. אילוסטרציה צילום: משה שי, פלאש 90

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עורך הדין עמית גינת, הנאשם יוסף אל מבחוח המשתייך לארגון חמאס ומרצה בכלא עונש של 15 שנות מאסר בגין עבירות ביטחוניות, חתך באמצעות דוקרן מאולתר בפניו של סוהר, וזאת ממניע אידאולוגי מתוך מטרה להעביר מסר להנהלת בית הסוהר ורשויות המדינה.

מכתב האישום עולה, כי הנאשם הפיל את הסוהר והמשיך לדקור אותו ולהכותו בחוזקה, למרות נסיונו להימלט, עד אשר הגיעו סוהרים נוספים ומנעו ממנו את המשך הפגיעה בסוהר. הסוהר פונה למרכז הרפואי האוניברסיטאי סורוקה, שם טופל. הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.