הרב אליהו על פרשת חיים ולדר: "מצאנו שהוא אשם בלי שום ספק"

רב העיר צפת השיב לשאלה שהתקבלה בלשכתו באשר לפרשת הסופר החרדי שנחשד בעבירות מין לכאורה וקובע, "למרות שהיה ברור לו שהוא הורס בתים. ולמרות שהיה ברור לו שהוא מכשיל ומטמא את בית ישראל, המשיך ולדר בדרכו בלי לעצור לרגע. קיבלנו עדויות על 22 נשים ונערות שהוא פגע בהן"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 26/12/21 09:47 כב בטבת התשפב

הרב אליהו על פרשת חיים ולדר: "מצאנו שהוא אשם בלי שום ספק"
חיים ולדר, צילום: באדיבות המצלם

למעלה מחודש חלף מאז פורסמה הכתבה של עיתון הארץ, על פיו הסופר והעיתונאי חיים ולדר ביצע לכאורה עבירות מין חמורות בצעירות. בתחקיר, שנערך על ידי אהרון רבינוביץ' ושירה אלק, נאספו עדויות של שלוש נשים, אשר מספרות כי לאורך שנים ארוכות חוו פגיעה מהסופר, שניצל את מעמדו הבכיר לאחר שהן הופנו אליו לטיפול על ידי רבנים ואנשי חינוך.

מאז הפרסום הודיעו כלי תקשורת רבים שהעסיקו את הסופר כי עבודתו מושעית בשל הענן הכבד שרובץ עליו, אליהם הצטרף גם כוכב האירוע בעצמו, שהודיע כי הוא פורש מכל עיסוקיו הציבוריים. כזכור, יושב ראש איגוד רבני הקהילות, הרב עמיחי אליהו, לא ממהר לחרוץ את דינו של הסופר המצליח, אך מנגד אומר כי לשיטתו אין להכניס את ספריו הביתה. 

גם רב העיר צפת, הרב שמואל אליהו, מתייחס למקרה בעקבות שאלה שהופנית אליו בנושא וקובע כי חייבים לעצור אותו. בפוסט שעלה בחשבון הפייסבוק של לשכת הרב, עלתה השאלה, "איך בית הדין של הרב קבע שחיים ולדר אשם בלי לשמוע אותו. במיוחד שכבר פסקת שהוא אשם"? 

"שמענו הקלטות בקולו שמעידות על מעשים חמורים בעריות שהוא עשה, ומצאנו הוא אשם בלי שום ספק"

"בדקנו וחקרנו ושאלנו היטב", משיב הרב אליהו, "הגיעו לפנינו עדים שהעידו כי הוא נאף עם נשים נשואות שנים רבות עד שגרם להם להתגרש ולהיות אסורות על בעליהן. ראינו מעשה בית דין על כך וחיזקנו את הדברים בהוכחות נוספות חד משמעיות. כמו כן שמענו הקלטות בקולו שמעידות על מעשים חמורים בעריות שהוא עשה, ומצאנו הוא אשם בלי שום ספק. למרות שהיה ברור לו שהוא הורס בתים. ולמרות שהיה ברור לו שהוא מכשיל ומטמא את בית ישראל, המשיך ולדר בדרכו בלי לעצור לרגע. קיבלנו עדויות על 22 נשים ונערות שהוא פגע בהן, ואין שום ספק שהמקרים הללו הם רק חלק קטן מפגיעתו הרעה". 

עוד ממשיך הרב ומסביר את היחס של התורה כלפי מעשיו של ולדר, "כִּי כַּאֲשֶׁר יָקוּם אִישׁ עַל רֵעֵהוּ וּרְצָחוֹ נֶפֶשׁ כֵּן הַדָּבָר הַזֶּה" ומציין כי על פי ההלכה, מותר לבזות אותו ברבים, להעביר אותו מלהיות שליח ציבור ולאסור אליו ללמד את תלמידי ישראל. יחד עם זאת, "אנחנו לא משתמשים בכל הדרכים הללו, אבל חייבים לעצור אותו. אם לא נזהיר את הציבור ממעשיו והוא ימשיך בהם, האשמה תהיה עלינו, חלילה. (נדה סא.). מכח החובה שמוטלת עלינו לעצור את המקרים הבאים, אנחנו פועלים להפסיק את התועבות שלו". 

"קראנו לחיים ולדר כדי שיקבל על עצמו דרך תשובה. שלחנו אנשים לשכנע אותו שיחזור בו כדי שלא יהיה חילול השם גדול כשיתפרסמו כל המעשים הללו. במקום לחזור בתשובה הוא בחר לאיים ולהכפיש אותנו באמצעות שליחיו, כמו שהם ניסו לאיים על הרה"ג יהודה סילמן שליט"א שפסק להוציא את ספריו מהבתים. חבל מאוד מאוד שהוא לא מכניע את עצמו ומקבל דרך התשובה". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן