בדרך לרפורמה: השר כהנא הדיח את ראש מערך הגיור

השר לשירותי דת בישר לראש הממשלה כי הרב משה ולר שמכהן בשלוש השנים האחרונות כראש מערך הגיור, אינו האיש המתאים להוביל את הרפורמה והוא יסיים את תפקידו בעוד כשבוע

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 24/12/21 12:05 כ בטבת התשפב

בדרך לרפורמה: השר כהנא הדיח את ראש מערך הגיור
כהנא, פיטר את ראש מערך גיור, צילום: Yossi Zeliger/Flash90

השר לשירותי דת מתן כהנא מתקדם לקראת מימוש רפורמת הגיור, ובצעד משמעותי החליט לפטר את ממלא מקום ראש מערך הגיור הרב משה ולר שמכהן בפועל כמנהל בשלוש השנים האחרונות. ההחלטה התקבלה לאחר פגישה בין השניים בה הבין כהנא שלא יקבל את הגיבוי הנדרש למהלך מראש המערך אשר מונה על ידי הרב הראשי דוד לאו.

"בשיח מכבד וענייני בינינו, הובן כי לאור ההתנגדות הרב הראשי לתוכנית הגיור עליה אני שוקד", כתב כהנא במכתבו לראש הממשלה נפתלי בנט, "הרב ולר אינו האיש הנכון להוביל את מערך הגיור ליישום התוכנית שעל הפרק. על כן אני ממליץ בפניך שלא להאריך את כהונתו לאחר 2 בינואר הקרוב". 

מכתבו של השר כהנא בו הודיע על הדחת ראש מערך הגיור

מכתבו של השר כהנא בו הודיע על הדחת ראש מערך הגיור צילום: ללא

הרב הראשי דוד לאו, שמינה את הרב ולר לתפקיד לפני שלוש שנים, מתנגד נחרצות לרפורמה והתבטא לאחרונה כשאמר כי "יישום המתווה יהיה אסון רוחני ופגיעה קשה ביהדותה של מדינת ישראל. מערך הגיור הממלכתי הקיים היום פועל במסירות ובמאור הפנים ודייני הגיור עושים מלאכת קודש ולכך ההצעות להקים הרכבי גיור 'מאירי פנים' מכוונות רק לקריעת ההלכה". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן