"לא אעצור": מתן כהנא מגיב לאיומים על חייו ומתייחס לרפורמת הגיור

לאחר שהשב"כ הודיע לכהנא כי הוא מעלה את רמת האבטחה שלו והוצמד לו מאבטח, השר לשירותי דת מגיב לאיומים על חייו: "הבנתי מהשב"כ שיש איומים על חיי והם קונקרטיים, שום דבר לא יעצור אותי". הוא התייחס גם לרפורמת הגיור אותה הוא מקדם

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/12/21 20:50 ל בכסלו התשפב

"לא אעצור": מתן כהנא מגיב לאיומים על חייו ומתייחס לרפורמת הגיור
השר כהנא והמאבטח, צילום: ללא

לאחר שבשבוע שעבר הודיע השב"כ לכהנא על העלאת רמת האבטחה שלו הצמדת מאבטח אליו, כהנא מגיב לדברים בראיון לפגוש את העיתונות: "הבנתי מהשב"כ שיש איומים על חיי והם קונקרטיים. שום דבר לא יעצור אותי מלהמשיך לקדם את המהפכות שלי שיחזקו את זהותה היהודית של מדינת ישראל". האיומים מגיעים על רקע רפורמות הכשרות והגיור אותן מקדם כהנא.

בהתייחסות לרפורמת הגיור שעלתה השבוע לסדר היום, אמר השר: "יש חצי מיליון אזרחים שאבא או סבא היה יהודי אך אינם יהודים על פי ההלכה. עד היום אף אחד לא נקף אצבע כדי לטפל בבעיה הזו, אני מביא מתווה שיאפשר לרבני ערים לגייר. גדולי רבני הציונות הדתית תומכים בו". הוא הוסיף כי "המתווה יהיה תחת מערך הגיור של הרבנות הראשית כדי שתהיה תעודת גיור אחידה. בלי זה לא יבואו מתגיירים".

הרב דוד לאו, הרב הראשי, מתנגד לרפורמה ואומר כי "יישום המתווה יהיה אסון רוחני ופגיעה קשה ביהדותה של מדינת ישראל. מערך הגיור הממלכתי הקיים היום פועל במסירות ובמאור הפנים ודייני הגיור עושים מלאכת קודש ולכך ההצעות להקים הרכבי גיור 'מאירי פנים' מכוונות רק לקריעת ההלכה".

המתווה עורר את זעמן של המפלגות החרדיות ומפלגת הציונות הדתית, ובהודעה שהוציאו בסיעת ש"ס נכתב: "לנוכח המשך השתוללות הממשלה בצעדי פגיעה ביהדות ומסורת ישראל בכל תחום, המהווים סכנה חמורה לערכי המדינה היהודית, הודיעו המפלגות החרדיות ש"ס ויהדות התורה, על הקמת מטה מאבק משותף, בתיאום עם סיעת הציונות הדתית".