כתב אישום נגד הקצין דן שרוני: פגיעה בפרטיות ומעשים מגונים

התביעה הצבאית הגישה כתב אישום בעניינו של סא"ל דן שרוני, בו מיוחסות לו, בין היתר, מספר עבירות שעניינן פגיעה בפרטיות, מעשים מגונים וחדירה לחומר מחשב שלא כדין | מעצרו הוארך עד ל-4 בינואר

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/12/21 16:32 יח בטבת התשפב

כתב אישום נגד הקצין דן שרוני: פגיעה בפרטיות ומעשים מגונים
סא"ל דן שרוני, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

כתב אישום בעניינו של סא"ל דן שרוני הוגש היום (ד') על ידי התביעה הצבאית לבית הדין הצבאי המיוחד. כתב האישום מייחס לשרוני, בין היתר, שורת עבירות שעניינן פגיעה בפרטיות, מעשים מגונים וחדירה לחומר מחשב שלא כדין.

עם הגשת כתב האישום ביקשה התביעה להאריך את מעצרו עד לתום ההליכים המשפטיים בעניינו. לבקשת ההגנה, האריך בית הדין המיוחד מעצרו של הקצין, בשלב זה, עד ליום 4 בינואר 2022. מדובר צה"ל נמסר: "צה"ל רואה בחומרה את מעשי הקצין, ככל פגיעה אחרת על רקע מיני, וימשיך לפעול למיגור התופעה משורותיו, תוך לווי נפגעי ונפגעות העבירה". 

כזכור, לפני כחודש הותר לפרסום כי מפקד בית הספר לנהיגה בבה"ד 6, סא"ל שרוני, הובא בפני בית הדין הצבאי המיוחד בקריה, זאת בחשד לביצוע עבירות מין ופגיעה בפרטיות. שרוני נעצר שבועיים קודם לכן, ועל פי החשד הוא נהג במשך שנים לתעד בסתר חיילות באמצעות מצלמות שהוסתרו בתחכום בחפצים שונים בחדר.

כך למשל, מצלמות הוחבאו במטענים לטלפון הנייד שהיו מחוברים לקיר. עוד חשד שנקשר בשמו של הקצין הבכיר מעלה כי הוא נהג להעביר למכשיר הטלפון הנייד שלו תמונות אינטימיות של חיילות ששירתו תחת פיקודו. 

כוכבי: "מקרה פסול, חמור ומגונה"

לפני כשלושה שבועות, התייחס הרמטכ"ל אביב כוכבי לפרשה החמורה וחיזק את החיילות הפגועות. "זהו מקרה פסול, חמור ומגונה, והוא מהווה חרפה לכל אדם וחרפה כפולה, כאשר מדובר בקצין ומפקד.  כל צורה של פגיעה מילולית, פיזית או פגיעה בפרטיות היא חמורה ביותר ולא מקובלת. קבענו במקרים מהסוג הזה עקרון של 'אפס סבלנות' ולראייה לכך, הקצין נעצר, הושעה, הודח ויעמוד למשפט בבית הדין". 

עוד אמר כוכבי: "אנחנו עושים מאמצים גדולים בכדי ליצור אווירה של ביטחון בכל יחידות צה״ל, דרך הטמעה ולימוד, ביקורות ומנגנונים לעידוד הדיווח. בשבוע הבא נעשה ׳עצור פעילות׳ בכל הצבא וכולנו נעסוק בהגברת המודעות ובאופן בו צריך לטפל במקרים מסוג זה".