נתניהו תקף את הממשלה, שקד הזכירה לו: "במו ידיך העברת כסף לערבים"

ראש האופוזיציה תקף את ממשלת בנט על רקע העברת 140 מיליון השקלים לרשויות הערביות: "ממשלת בנט בשירות האחים המוסלמים" | שרת הפנים מיהרה להגיב: "אתה יודע את האמת: במו ידיך העברת עשרות מיליארדים לרשויות הערביות בלי פיקוח"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 22/12/21 16:26 יח בטבת התשפב

נתניהו תקף את הממשלה, שקד הזכירה לו: "במו ידיך העברת כסף לערבים"
נתניהו ושקד בימים אחרים, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בדיון שהתקיים אתמול (ג') בוועדת הכספים בראשות חבר הכנסת אלכס קושניר, הוחלט על העברת 140 מיליון שקלים לרשויות הערביות. ראש האופוזיציה בנימין נתניהו תקף את ההחלטה, וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "ממשלת בנט בשירות האחים המוסלמים".

שרת הפנים איילת שקד מיהרה להגיב, תקפה את נתניהו והזכירה לו שבעצמו העביר כסף למגזר הערבי: "ביבי, אתה יודע את האמת: במו ידיך העברת עשרות מיליארדים לרשויות הערביות בלי פיקוח על המכרזים. זו פעם ראשונה שאנחנו מפעילים מנגנוני פיקוח כדי שכסף לא יזרום למשפחות פשע, כפי שקרה בתקופתך. זו הייתה הפקרות, עכשיו אנו פועלים באחריות".

צילום: צילום מסך

יו"ר המפלגה, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' ביקש לבדוק עם יו"ר הוועדה מספר דברים, בין היתר: מהו סכום הקרקע המוקצה לכל רשות, מה הקריטריונים להקצאת התקציבים, ומי מבין הרשויות שעתידות לקבל את התקציב נמצאות בתכנית הבראה או התייעלות ועל רקע מה.  

ההעברה עליה הוחלט אתמול, בוצעה בהתאם להחלטת ממשלה מספר 550 שעניינה תכנית כלכלית לצמצום בחברה הערבית עד שנת 2026. המקור להחלטת ממשלה זו הוא בהסכם הקואליציוני בין סיעות יש עתיד ורע"מ: "הצדדים מסכימים לפעול לאישור תכנית חומש לצמצום פערים לחברה הערבית, הדרוזית, הצ'רקסית והבדואית בהיקף תקציב של 30 מיליארד שקלים עד תום שנת 2026". 

לאחר קבלת ההחלטה בוועדה, במפלגת הציונות הדתית תקפו: 140,000,000 שקלים עברו בהוראתה של שקד לרשויות הערביות ללא קריטריונים ברורים וללא מנגנון פיקוח. הכסף יולבן ברשויות הערביות ומשם קצרה הדרך להסתה, לטרור ולפשיעה. שקד מממנת את הטרור. חרפה!".