הבטיח וקיים: נתניהו בשיימינג על חברי הליכוד

יו"ר הליכוד הזהיר את חברי סיעתו לבל יעדרו מהצבעות בכנסת כדי להקשות על הקואליציה, וכאשר נפלה הצעתו של ח"כ רוטמן, מיהר לנצל את האירוע כדי לבצע שיימינג במי שנעדר מההצבעה. "לא הנחלנו לקואליציה הפסד כואב נוסף. זה מרגיז במיוחד מכיוון שהשבוע היה צורך בגיוס להצבעות רק להיום"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 22/12/21 13:44 יח בטבת התשפב

הבטיח וקיים: נתניהו בשיימינג על חברי הליכוד
בנימין נתניהו , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שבעה חודשים חלפו מאז הקמת ממשלת השינוי בראשות נפתלי בנט, והאופוזיציה עושה ככל יכולתה כדי להקשות על עבודתה. לאחר סערת הקיזוז סביב הגעתה של חברת הכנסת שירלי פינטו מימינה למשכן ימים בודדים לאחר לידת בתה השנייה, יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו הזהיר את חברי מפלגתו כבר בשבוע שעבר כי עליהם להימנע מהיעדרויות.

"ביטלתי נסיעה ללונדון כי לא יכולתי להבטיח ב100% שאגיע בזמן לכנסת. אני מבקש מכם להקפיד באותה מידה", אמר אז לחברי הרשימה, "אני דורש מכולם להתייצב בכנסת. אין קיזוזים, אין נסיעות - פשוט כולם פה נמצאים בכנסת בנוכחות חובה". עוד הבטיח ראש האופוזיציה לדאוג לתמורה הולמת במידה וימצא כי מישהו יעדר מהצבעה. "אני אפרסם את השמות של כל מי שיפר את הכלל הזה. אנחנו יחידה לוחמת ואופוזיציה מאוחדת".

6 חברי ליכוד נעדרו מההצבעה

לא עבר זמן רב, וכבר הגיעה הזדמנות עבור נתניהו להוכיח כי הוא אכן מקיים את דבריו. הצעת חוק של חבר הכנסת שמחה רוטמן מהציונות הדתית עלתה היום (ד') להצבעה במליאה, הצעה שנפלה עקב היעדרות של מספר חברי כנסת, כך על פי טענת הליכוד. 

בפוסט שהעלה לחשבון הפייסבוק שלו, כתב מרכז האופוזיציה, התייחס חבר הכנסת יריב לוין לנושא וציין את שמות חברי הכנסת הנעדרים. "לפני מספר דקות התקיימה בכנסת הצבעה על הצעת חוק של ח"כ שמחה רוטמן מהציונות הדתית. הייתה לנו הזדמנות להנחיל לקואליציה מפלה נוספת. 51 ח"כים מהאופוזיציה הצביעו בעד החוק, ו-55 מהקואליציה התנגדו". 

"הדבר נפל בגלל 6 חברי כנסת של הליכוד שלא הגיעו להצבעה, וכתוצאה מכך לא הנחלנו לקואליציה הפסד כואב נוסף. זה מרגיז במיוחד מכיוון שהשבוע היה צורך בגיוס להצבעות רק להיום. יום אחד בלבד. חברי הכנסת שלא הגיעו הם: אופיר אקוניס, דוד ביטן, ניר ברקת, יואב גלנט, גילה גמליאל ואורלי לוי אבקסיס". נתניהו, נאמן להבטחתו, שיתף את הפוסט בחשבון הפייסבוק שלו.

חבר הכנסת אופיר אקוניס, שנכלל ברשימה, הגיב לאחר פרסום ההודעה: "מצער ומביך שהודעות מנגנון המלשינון הפכו לשגרה בסיעת הליכוד. ודאי כשאינן מדוייקות, משום שיצאו בזמן שכבר הייתי בבניין וגם בהצבעה. המלשינון הוא כלי מכוער ומיותר ומעולם לא היה חלק מדרך הליכוד".