הרב דרוקמן ורבני הארץ הטובה בקריאה: "הגיעו לצעדת התמיכה בחומש"

לקראת הצעדה לזכרו של יהודה דימנטמן הי"ד ביום חמישי הקרוב, מוציא ארגון רבני תורת הארץ הטובה קריאה לבוא ולהשתתף בצעדה וכן לתמוך בישיבת חומש ובחזרה לצפון השומרון "הצעדה מכריזה שעם ישראל מחובר לצפון השומרון ורוצה לראותו ‏כחלק ממדינת ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/12/21 09:53 יח בטבת התשפב

הרב דרוקמן ורבני הארץ הטובה בקריאה: "הגיעו לצעדת התמיכה בחומש"
ישיבת חומש, צילום: ישיבת חומש

‏נמשכת התמיכה הציבורית בישיבת חומש. ארגון 'רבני תורת הארץ הטובה' מוציא קריאה לסייע לישיבת חומש וכן לבוא לצעדה שתתקיים מחר, יום חמישי, משבי שומרון לחומש יחד עם משפחת דימנטמן. על המכתב חתומים נשיאות ומזכירות הארגון אשר מייצגים את יתר הרבנים החברים בארגון.

‏במכתב כותבים הרבנים כי "הישיבה הנאחזת במסירות בחומש, מביאה את אור התורה לצפון השומרון. ‏הישיבה בחומש הינה הישוב היהודי היחידי בלב צפון השומרון ‏והיא שומרת את כל אזור צפון השומרון בידי עם ישראל, עכשיו ולדורות הבאים. הדבקות בארץ ישראל של הנרצח יהודה השם יקום דמו ושל רבני ותלמידי הישיבה יבל"א, הינה יום-יומית, עקבית ובתנאים קשים במיוחד".‏

‏"אנו קוראים לכל הציבור ולכל אחד בפני עצמו, לסייע לישיבת חומש ככל האפשר. אנו קוראים לכל מי שיכול לעשות מאמץ - להשתתף בצעדה החשובה שתתקיים בימים הקרובים. הצעדה מביעה הערכה והוקרה לרבנים ולתלמידי ישיבת חומש. הצעדה מכריזה שעם ישראל מחובר לצפון השומרון ורוצה לראותו ‏כחלק ממדינת ישראל. חזק ונתחזק בעד עמנו ובעד ערי א-לוקינו" הוסיפו הרבנים במכתבם.

כאמור על המכתב חתומים נשיאות ומזכירות הארגון בשם יתר הרבנים החברים בו. מטעם הנשיאות חותמים הרב חיים דרוקמן, הרב דב ליאור, הרב יעקב אריאל וכן הרב חיים שטיינר. מטעם מזכירות הארגון חתומים על המכתב הרב איתן איזמן, הרב דוד חי הכהן וכן הרב יוסף ארציאל.

‏נזכיר כי ביום חמישי הקרוב תקום משפחת דימנטמן מהשבעה על הירצחו של יהודה הי"ד בסוף השבוע שעבר ביציאה מהיישוב חומש. לאחר העלייה לקבר תגיע המשפחה לשבי שומרון, שם התגורר יהודה יחד עם אישתו ובנו הקטן, ומשם תתקיים צעדה לעבר ישיבת חומש לאזכרה שתערך במקום. לצעדה צפויים להגיע אלפי תומכים ובהם רבנים, אישי ציבור וחברי כנסת.

המכתב

המכתב צילום: צילום מסך

נזכיר כי השבוע נודע כי בכוונת הממשלה לפנות את חומש בתום ימי השבעה ולא לאפשר יותר גישת יהודים למקום. אלמנתו אתיה דימנטמן סיפרה כי "לצערי הרב נודע לי שעומדים להרוס את חומש  משחקים במשפחה שיושבת שבעה כאילו אנחנו בובות, משחקים בלי רגש." אתיה פנתה לראש הממשלה "בנט, גדלת על ערכים של תורה ומוסריות, ויהודה היה איש של צדק. זה נראה משהו קטן לבקש שהישיבה תישאר בחומש אבל זה משהו גדול שקשור לגאולה. ביום חמישי נעלה לקבר ומשם נצעד חזרה לחומש. אנחנו מזמינים את כל עם ישראל לצעוד איתנו, בואו לצעוד איתי ועם דוד ועם כל המשפחה. מי שיבנה את חומש לא יצטער", הוסיפה האלמנה.

אביו של יהודה הי"ד, הרב מרדכי דימנטמן, קרא גם הוא לציבור להצטרף לצעדת המשפחה וישיבת חומש ולדרישה שלא להרוס את הישיבה "יהודה לא יחזור אלינו, הנחמה שלנו היא רק אם דמו לא נשפך לריק. אם חס ושלום יפנו את הישיבה דמו ישפך לריק ונרגיש שפוגעים בנו. נתנחם רק בבניין חומש. מבית הקברות לא נשוב לביתנו, נלך למקום הרצח ולישיבה ששם יהודה היה בשעותיו האחרונות. אני קורא לציבור הרחב - בואו איתנו'', קרא האב.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן