הגל החמישי: שיא במספר המאומתים

האומיקרון מוסיף להתפשט בישראל: משרד הבריאות מדווח על שיא של ארבעה חודשים במקדם ההדבקה, בבתי החולים יש למעלה מ-40 מונשמים | בנט מקדם הגבלה על התקהלויות

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 21/12/21 10:08 יז בטבת התשפב

הגל החמישי: שיא במספר המאומתים
מחלקת קורונה בבית החולים שערי צדק, ארכיון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הגל החמישי בישראל: בתחילת השבוע הכריז ראש הממשלה נפתלי בנט כי הגל החמישי כבר בארץ ונתוני התחלואה מראים כי הוא צדק. משרד הבריאות מדווח הבוקר על מקדם הדבקה גבוה במיוחד ושיא חדש של מאומתים.

על פי נתוני משרד הבריאות, 1,306 מאומתים חדשים התגלו אתמול לנגיף, מתוך 104,334 נבדקים. כמו כן, נכון לשעה זו יש בישראל 81 חולים שמצבם מוגדר קשה ו41 מונשמים. עד כה יש 8,232 נפטרים במצטבר מפרוץ המגפה. במקביל, מקדם ההדבקה עלה ל-1.28 שיא של ארבעה חודשים.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, קיים במהלך הלילה (ב׳) התייעצות בעניין המשך ההתמודדות עם זן האומיקרון. בדיון נדונו אפשרויות שונות להידוק ההגבלות בצורה משמעותית לאור תחילתו של הגל החמישי והעלייה במספר הנדבקים.

אלו ההגבלות שנשקלות:

  • הגבלת התקהלות,
  • הרחבת התו הירוק
  • החלתו תו ירוק על ענפי מסחר,
  • הפסקת מימון בדיקות האנטיגן לילדים, ועוד.

היום ייערכו התייעצויות נוספות ודיוני המשך, במטרה לגבש את המשך תכנית הפעולה לטיפול באומיקרון. לאחר שיגובש מתווה מקיף, תתכנס ועדת השרים לענייני קורונה (קבינט הקורונה) לדיון בפרטיו.

הפרופ' איתמר גרוטו, לשעבר המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, התייחס הבוקר לגל החמישי בראיון לגלי צה"ל ואמר על הצורך בחיסון רביעי כי, "קשה להעריך כרגע. יש שני דברים שיכולים להשפיע - הראשון זה דעיכה של יעילות החיסון, כמו שראינו בגל הקודם. הדבר השני זה וריאנט שיהיה עמיד לחיסונים. הסבירות שדבר כזה יקרה היא נמוכה". על סגירת השמיים אמר גרוטו: "הדבר הזה פשוט לא יעיל. ראינו את זה בגלים קודמים ובמקומות נוספים בעולם. יש לנו מנגנוני בטחון אחרים לפני שנוקטים בצעד דרסטי כמו זה ומונעים מאנשים לנוע ממקום למקום".