אושר בוועדה: מימון לינת ח"כים בבתי מלון במוצאי שבת

ועדת הכנסת החליטה לאשר מימון לינה במוצאי-שבת לחברי כנסת שמתגוררים לפחות 140 ק"מ מירושלים, ויגיעו לדיון ועדה של הכנסת שתתחיל ביום ראשון עד השעה 10:00 בבוקר | בנוסף, אושר גילום מס הכנסה לרכבי השרד של יו"ר הכנסת ויו"ר האופוזיציה

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 20/12/21 12:23 טז בטבת התשפב

אושר בוועדה: מימון לינת ח"כים בבתי מלון במוצאי שבת
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

ועדת הכנסת בראשות חבר הכנסת ניר אורבך אישרה הבוקר (ב') את המלצות הוועדה הציבורית לקביעת שכר ותשלומים לחברי הכנסת, בעניין גילום מס הכנסה לרכבי השרד של יו"ר הכנסת ויו"ר האופוזיציה, וכן בעניין מימון לינת ח"כים בבתי מלון במוצאי שבת.

הוועדה הציבורית המליצה לוועדת הכנסת לאשר גילום מס הכנסה, הנובע משדרוג הרכבים שמעמידה הכנסת ליו"ר הכנסת, וליו"ר האופוזיציה לצורכי מיגון. עוד המליצה הוועדה, לאשר מימון לינה במוצאי-שבת לח"כים שמתגוררים לפחות 140 ק"מ מירושלים, שיגיעו לדיון ועדה של הכנסת שתתחיל ביום ראשון עד השעה 10:00 בבוקר, וחבר הכנסת יגיע לדיון, והשתתף בדיון החל מאותה שעה.

חשב הכנסת חיים אבידר, התייחס לעניין רכבי השרד עליהם נוסעים יו"ר הכנסת ויו"ר האופוזיציה ואמר, כי הרכבים יקרים יותר בשני מרכיבים. מרכיב השריון, אשר בעניינו קבע היועמ"ש לממשלה שלא צריך למסות את העלות. בעניין מרכיב עלות הרכב, על מנת שהרכב יוכל לשאת את משקל ההגנות, נדרש רכב עם נפח מנוע גדול יותר. עפ"י ההמלצה, הכנסת תספוג את הפרש המס שבין רכב ממוצע שניתן לח"כ, לרכב יקר שנכפה על המאובטחים. 

דיון הוועדה היום

דיון הוועדה היום צילום: דוברות הכנסת

בעניין מימון לינת חברי כנסת בבתי מלון במוצאי שבת אמר החשב, כי נוכח ריבוי הדיונים בימי ראשון בבוקר, ומספר ח"כים שגרים רחוק וביקשו ללון במוצאי שבת בירושלים, הכנסת נדרשה לדון במימון. התנאי לקבלת המימון הוא שח"כ יהיה נוכח בדיון בשעה 10:00 בבוקר.

חבר הכנסת יצחק פינדרוס שהתנגד להצעה, אמר: "אני מרגיש לא נוח עם גילום המס. נזכרתי בנאום של יו"ר הכנסת הנוכחי, שכחבר כנסת באופוזיציה התנגד להצעה שהובאה בזמנו לוועדת הכספים בעניין רכבו של ראש הממשלה נתניהו".

כאמור, הוועדה אישרה את ההמלצות. עוד הוחלט, כי ההוראה על גילום המס, תהיה הוראה קבועה ולא הוראת שעה כפי שהיה עד כה. 

עימות בוועדה: אורית סטרוק נגד ניר אורבך

ח"כ אורית סטרוק חזרה הלילה מהיישוב חומש בצפון השומרון, הגיעה לדיוני הוועדה והתעמתה עם היו"ר ניר אורבך, בהקשר להחלטה להטיל מצור על הישיבה בחומש ונוכח המצב הביטחוני באזור.  "הגעתי לכאן מהישוב חומש ששר הביטחון ציווה להחריב את המבנה", אמרה סטרוק. ''אתם הורסים את חומש ומשלימים את הפעולה של המחבלים''.

אורבך תקף בתגובה את הליכוד אך לא הזכיר את שם הפלגה: "הייתי שם בגירוש, להבדיל מח"כים שתופסים טרמפ על המצב. אני פועל במישורים שלי, ביכולות שלי ולא לפי החליל של נציג מפלגה שגרם לכל מה שקורה שם".