פרופסור מנחם פינקלשטיין ימונה לנציב תלונות הציבור על הפרקליטות

שר המשפטים החליט כי השופט הסרוג בדימוס, אשר עומד בראש ועדת הבדיקה הממשלתית לעניין הבריחה מכלא גלבוע ימונה לנציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/12/21 15:26 טו בטבת התשפב

פרופסור מנחם פינקלשטיין ימונה לנציב תלונות הציבור על הפרקליטות
צילום: Flash90

לקראת סיום תפקידו של השופט בדימוס דוד רוזן בתחילת חודש ינואר 2022, החליט סגן רה"מ ושר המשפטים גדעון סער על מינויו של השופט בדימוס פרופסור מנחם פינקלשטיין לתפקיד נציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות. 

השופט פינקלשטיין שימש בעברו כפרקליט הצבאי הראשי, הסנגור הצבאי הראשי, התובע הצבאי הראשי, והמשנה לנשיא בית הדין הצבאי לערעורים. השתחרר מצה"ל בדרגת אלוף. לאחר מכן שימש כשופט בית המשפט המחוזי מרכז, וכסגן נשיא בית המשפט, ופרש מכס השיפוט לפני כשנה.

החלטה התקבלה לאחר היוועצות עם נשיאת בית המשפט העליון

השופט פינקלשטיין יכנס לתפקידו בעוד כמספר חודשים, לאחר סיום עבודת ועדת הבדיקה הממשלתית לעניין הבריחה מבית הסוהר גלבוע שהוא עומד בראשה. עד כניסתו לתפקיד תמלא את מקום הנציב עו"ד ליעד מאיר צדר, שמשמשת כיום כסגניתו של הנציב הנוכחי. 

תקופת המינוי היא ל-5 שנים, וההחלטה התקבלה לאחר היוועצות עם נשיאת בית המשפט העליון, ובהסכמת השר לביטחון פנים והיועץ המשפטי לממשלה. 

השר סער: "אני מודה לשופט דוד רוזן על מילוי התפקיד בשנים האחרונות. מוסד נציבות הביקורת על מייצגי המדינה בערכאות הוא מוסד חשוב וחיוני גם לחיזוק אמון הציבור במערכת התביעה. בחודשים הקרובים אבחן את הצורך בתיקוני חקיקה בהתחשב בניסיון הנצבר בשנים האחרונות להגדלת האפקטיביות של הביקורת".