מהגשת המסמכים ועד גזר הדין: נחנך בית הדין הדיגיטלי הראשון בישראל

בשורה: נחנך בית הדין הדיגיטלי הראשון במשרד המשפטים, העוסק בערעורים על החלטות רשות המסים בשל פגיעה ממושכת כתוצאה ממשבר הקורונה. הוא נחנך השבוע עם מעברו למבנה הקבע בירושלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/11/21 12:34 ז בכסלו התשפב

מהגשת המסמכים ועד גזר הדין: נחנך בית הדין הדיגיטלי הראשון בישראל
משפט דיגיטלי, צילום: shutterstock

בית הדין הדיגיטלי הראשון במשרד המשפטים ובממשלה, אשר פעילותו מתנהלת במלואה באמצעים דיגיטליים, החל מהגשת הערר באמצעות הזדהות ממשלתית חכמה, דרך מסמכים לדוגמה כך שכל אזרח יוכל להתנהל בצורה הקלה ביותר ועד להנגשת סעיפי החוק הרלוונטי, נחנך מוקדם יותר השבוע.

בית המשפט הדיגיטלי עוסק בעררים על החלטות רשות המסים, השתתפות בהוצאות קבועות לעסקים ומענק סיוע בשל פגיעה ממושכת כתוצאה ממשבר הקורונה. עבודת הדיינים אף היא נעשית מתקיימת בדיונים מקוונים ותוך הליך דיגיטלי מלא. בתוך כך, דו"ח פעילות ראשון של בית הדין לעררים הוגש למנכ"ל משרד המשפטים, ערן דוידי, והוא כולל נתונים אודות פעילות בית הדין והחלטות שהתקבלו בעררים שהגישו בעלי עסקים מאז תחילת פעילותו בחודש ינואר 2021.

חניכת בית הדין

חניכת בית הדין צילום: שלומי אמסלם, לע"מ

עו"ד ערן דוידי, מנכ"ל משרד המשפטים, אמר: "בית הדין הוא ערכאה חדשנית, עם מאפיינים ייחודיים ביניהם: ההליך שמתנהל בביה"ד הינו מקוון מקצה לקצה, בפני ביה"ד יש ייצוג רחב של העוסקים, כשרבים מהם אף יכולים לייצג את עצמם בפני ביה"ד ללא צורך בייצוג; לביה"ד הוקנתה סמכות רחבה מאד על מנת לאפשר ביקורת שיפוטית מקצועית ויעילה על החלטות רשות המסים וגם הדיונים אשר מתקיימים בפני ביה"ד מתקיימים באופן מקוון בהצלחה רבה".

גם עו"ד תמר שטיינר, ראשת בית הדין, בירכה: "מהרגע הראשון ראינו במשימת הקמת בית הדין שליחות ומשימה לאומית מיוחדת, בעלת תרומה של ממש לשיפור ההליכים השיפוטים ולחדשנות בעולם המשפט. כולנו היינו צריכים לצאת מהקופסה בכל הקשור לתפיסה המסורתית של ההליך המשפטי ולהמציא את הגלגל מחדש. כיום אני יכולה לומר בגאווה כי דיון מקוון מתקיים באופן שאיננו נופל ואף עולה לעיתים על דיון פרונטלי בבתי המשפט. בית הדין פועל בשקיפות מלאה כאשר כל החלטות בית הדין מועלות לאתר זמין וידידותי לציבור".