פיגוע בחברון: גבר בן 38 נפצע קל, המחבלת נעצרה

בבוקר יום שבת הגיעה המחבלת למחסום רות הסמוך למערת המכפלה ודקרה מתפלל ששהה במקום. כוחות משמר הגבול ניטרלו אותה ללא ירי והיא הובאה לחקירה. הגבר נפצע קל

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/12/21 18:19 יד בטבת התשפב

פיגוע בחברון: גבר בן 38 נפצע קל, המחבלת נעצרה
לוחמי מג"ב במערת המכפלה. ארכיון, צילום: דוברות המשטרה

הגל הפיגועים נמשך: גבר בן 38 נפצע קל בשבת בפיגוע דקירה בחברון. המחבלת, כבת 65, הגיעה למחסום באיזור מערת המכפלה ודקרה בסכין מטבח את המתפלל. לוחמי מג"ב שהיו במקום השתלטו ללא ירי על המחבלת והיא נעצרה ונלקחה לחקירה.

הפיגוע אירע סמוך לשעה 11:00, כאשר הנדקר, תושב קריית ארבע, נאבק במחבלת עד לפעילות כוחות. לשכת אסירים הפלשתינים דיווחה כי שמה של המחבלת הוא סעדיה סאלם רדווא פרג'אללה.

כזכור, ביום חמישי האחרון נרצח יהודה דימנטמן הי"ד, כאשר חזר עם חבריו מישיבת חומש. המחבלים ארבו להם בצד ציר הנסיעה וירו בהם כמה צרורות. בימים האחרונים סוערת המערכת הפוליטית בעקבות התייחסותו של השר לבטחון פנים, עמר בר לב, לאלימות המתנחלים בשיחה עם גורמת בבית הלבן.

בחנוכה האחרון הגיע הנשיא, יצחק הרצוג, למערת המכפלה להדלקת נרות. הבחירה שלו בחברון עוררה מחאה בקרב השמאל שדרש ממנו שלא להגיע למקום. הנשיא התייחס לפולמוס סביב הגעתו במעמד ההדלקה ואמר: "אחי ואחיותיי, גם היום, עם כל המורכבות, ואינני מתעלם לרגע מהמורכבות – הזיקה ההיסטורית של העם היהודי לחברון, למערת המכפלה, למורשת האימהות והאבות איננה מוטלת בספק. ההכרה בזיקה הזו צריכה להיות מעל לכל מחלוקת".