הפיגוע בשער שכם: כתב אישום נגד תושב כפר קאסם שהסיע את המחבל

נהג מונית הסיע את הצעיר שדקר ופצע באורח קשה צעיר בשער שכם, כתב אישום מייחס לו ביצוע עבירות של חבלה ברשלנות והסעת שוהה בלתי חוקי

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 16/12/21 15:42 יב בטבת התשפב

הפיגוע בשער שכם: כתב אישום נגד תושב כפר קאסם שהסיע את המחבל
זירת הפיגוע בשער שכם, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (ה') לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד עיסה צפוות, תושב כפר קאסם בן 48, אשר הסיע את המפגע שביצע את פיגוע הדקירה בשער שכם לפני כשבועיים. המחבל, צעיר בן 25 התקרב לעבר אזרח שחלף במקום, שלף סכין ודקר אותו, בנוסף ניסה לדקור את לוחמי מג"ב שניטרלו אותו במהירות. 

מכתב האישום עולה כי הנאשם הינו נהג מונית אשר עודכן על ידי נהג מונית פלשתיני אודות נסיעות של פועלים פלשתיניים המבקשים הסעה בתוך ישראל, זאת על פי הסכמה אליה הגיעו השניים. בהתאם להסכם, לפני כשבועיים נהג המונית הפלשתיני יצר קשר עם הנאשם וביקש ממנו להסיע תושב מקלקיליה לירושלים.

בתמורה לסכום כספי הנאשם אסף למוניתו את המפגע, תושב קלקיליה, והוריד אותו בקרבת שער שכם, אז כעבור זמן מה ארע פיגוע הדקירה במקום, במהלכו נפצע צעיר יהודי ונזקק לאשפוז בבית החולים. בכתב האישום צוין כי "רשלנותו של הנאשם התבטאה בכך שהיה עליו לחשוד כי יכול להיות שתושב השטחים אותו הסיע, יהיה מפגע שכוונתו לבצע פיגוע בשטחי ישראל, ולא נמנע מהסעתו מקלקיליה לתוך ירושלים".

כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של חבלה ברשלנות והסעת שוהה בלתי חוקי. הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.