נכנעו לביקורת: לא יחולקו צמידים למחוסנים בכניסה לקניונים

ההנחיות החדשות לא נכנסו לתוקפן וכבר בוטלו עם החלטת משרד הבריאות לבטל את חלוקת הצמידים למחוסנים | התו ירוק יחול במרכזי הקניות הסגורים אך לא ברור באיזה מתווה

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/12/21 18:04 יא בטבת התשפב

נכנעו לביקורת: לא יחולקו צמידים למחוסנים בכניסה לקניונים
לא יחולקו צמידים למחוסנים, צילום: Nati Shohat/FLASH90

הביקורת הרבה והתנגדות בעלי הקניונים והמרכזים המסחריים, הובילה לשינוי בהגבלות הקורונה עוד בטרם נכנסו לתוקף. במשרד הבריאות החליטו היום (ד') לשנות את ההגדרות למתווה התו הירוק למרכזים המסחריים הסגורים שאמור היה להיכנס לתוקף ביום שישי הקרוב. נמסר כי לא יחולקו צמידים למחוסנים, ובכך בעצם בוטלה ההבדלה בינם לבין הלא מחוסנים. הנחיות חדשות יפורסמו בקרוב. 

אתמול זוהו 22 מאומתים חדשים לאומיקרון ועד הערב זוהו בישראל 89 מאומתים, מתוכם: 21 לא מוגנים (לא מחוסנים, מחלימים שעברה חצי שנה מההחלמה, ומחוסנים במנה שניה שעברה חצי שנה ממועד החיסון) ו-67 מוגנים. קיים חשד גבוה לעוד 150 מקרים של חשיפה לווריאנט שעדיין לא התקבלו תוצאות הריצוף. מבין סך המאומתים וה"חשד הגבוה", שהם 239 ישראלים: 94 עם סימפטומים, 143 בלי סימפטומים ושניים בתהליך בדיקה.

ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הבריאות ניצן הורוביץ וגורמי מקצוע נוספים ערכו אתמול דיון בנושא הגבלות נגיף הקורונה. בעקבות החשש מהתפשטות האומיקרון, הוחלט בדיון על חובת הצגת "תו ירוק" גם בקניונים ושינוי במתווה הבידודים לשבים מחו"ל. השר אלי אבידר הגיב בחריפות להחלטת בנט והורוביץ.

"הפעלת תו ירוק בקניונים - זהו צעד נמהר, ללא הגיון אפידימיולוגי וללא קשר למציאות. זוהי מכה לבעלי העסקים ומכה לאזרחים. הציבור הדמוקרטי מאבד את האמון שעוד נותר לו ואשמים הם אלה שנותנים לטירוף הזה יד", תקף אבידר.