בנט בפתח ישיבת הממשלה: "האומיקרון אכן מדאיג מאוד"

הממשלה התכנסה היום, ובפתח הדיון אמר ראש הממשלה: "האומיקרון נכנס ונמצא בישראל, אבל כרגע, בעקבות הצעדים שלנו, במספרים עדיין קטנים יחסית". אתמול דווח כי רשימת המדינות האדומות תורחב והתו הירוק חוזר לקניונים

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/12/21 11:30 ח בטבת התשפב

בנט בפתח ישיבת הממשלה: "האומיקרון אכן מדאיג מאוד"
בנט בישיבת הממשלה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בפתח ישיבת הממשלה היום (א') התייחס ראש הממשלה נפתלי בנט להיערכות ולהתמודדות עם זן האומיקרון: "לפני שבועיים, כשהחלטנו להדק את ההגבלות על הכניסה לארץ בעקבות מה שאז הייתה המוטציה החדשה של הקורונה, היו שאמרו שאנחנו מגזימים - והנה עכשיו כולם מבינים שלא הגזמנו. פשוט פעלנו מוקדם מאוד ובנחרצות - בדיוק כפי שהיה צריך. מדינות אחרות התמהמהו, והן כבר שטופות ב"אומיקרון" בעודנו מדברים".

"אנחנו שבועיים אחרי וה"אומיקרון" אכן מדאיג מאוד. באירופה נכנסים לתקופת החגים תחת הגבלות מאוד משמעותיות, בחלק מהמדינות גם סגרים, ותחת אובדן שליטה בתחלואה. אנחנו יודעים כבר שהאומיקרון נכנס ונמצא בישראל, אבל כרגע, בעקבות הצעדים שלנו, במספרים עדיין קטנים יחסית. לא מסובך להבין שאם נתב"ג יהיה פרוץ לרווחה, המספרים יזנקו מהר", הוסיף בנט.

האסטרטגיה שלנו מורכבת משני מרכיבים: אחד - לעכב ככל האפשר את כניסת ה"אומיקרון" לישראל דרך הידוק הגבולות, ושתיים - לנצל את הימים היקרים האלה כדי להגביר את החיסוניות של כל אזרחי מדינת ישראל. האמת היא שכרגע אנחנו לא מספיק מוגנים", אמר בנט.

אמש (ז'), במהלך הערכת מצב בעניין ההתמודדות עם זן ה"אומיקרון" בישראל קיבלו ראשי המפלגות סקירה מראשי מערכת הבריאות בנוגע לקצב התפשטות זן האומיקרון בעולם ובמדינת ישראל, בנוסף, דנו על הצעדים למניעת התפשטות הזן במדינת ישראל. 

בדיון הוחלט כי רשימת המדינות האדומות תיבחן מדי יום ותעודכן באופן תדיר. בימים הקרובים תתווספנה מדינות נוספות לרשימת המדינות האדומות על פי הגדרות משרד הבריאות. ראש הממשלה הנחה לקדם את החלת תו ירוק על הקניונים, בתיאום עם משרדי הכלכלה והאוצר.