הורוביץ על האומיקרון: "מדבק הרבה יותר" | אלו המדינות האדומות החדשות

בכירי משרד הבריאות קיימו מסיבת עיתונאים והתייחסו לווריאנט החדש של נגיף הקורונה, "אפשר לקנות זמן יקר לצורך איסוף נתונים והתחסנות". בתוך 72 שעות: בריטניה ודנמרק יוכרו כאדומות

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 12/12/21 18:21 ח בטבת התשפב

הורוביץ על האומיקרון: "מדבק הרבה יותר" | אלו המדינות האדומות החדשות
אילוסטרציה , צילום: פלאש 90, משה שי

זן האומיקרון שהתפרץ לאחרונה במדינות אפריקה הביא לשינויים רבים בחיים לצד נגיף הקורונה, ולאחר שמוקדם יותר היום (א) הממשלה אישרה את עדכון מתווה הכיתה הירוקה והארכת המגבלות על נתב"ג, כינס שר הבריאות ניצן הורוביץ' מסיבת עיתונאים יחד עם בכירים נוספים, ואמר כי ישראל במצב טוב. 

"כמו בדלתא, גם מול האומיקרון חשוב לומר שישראל במצב טוב. קיבלנו החלטות ונקטנו צעדים שאף מדינה לא עשתה, ועם זאת עשינו את זה בצורה מדודה ומדויקת והתוצאות לפניכם", אמר בפתח דבריו, "יש הבנה שאי אפשר למנוע את התפשטות האומיקרון, אבל כן אפשר לעקוב ולקנות זמן יקר לצורך איסוף נתונים ולצורך ההתחסנות".

בתוך 72 שעות: מדינות אדומות חדשות 

"האומיקרון מדבק הרבה הרבה יותר, אנחנו יודעים שמי שמחוסן בהתאם להנחיות משרד הבריאות מוגן הרבה יותר מפניו. כל הסימנים מראים שמי שמחוסן בבוסטר מוגן בצורה טובה יותר ממחלה קשה. מי שלא מתחסן מסכן את עצמו ואת סביבתו ואת החברה".

אחריו דיברה ראש שירותי הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס ואמרה: "אנו רואים התפשטות נרחבת בעולם. בתוך כשבועיים ישנן התפרצויות בהרבה מאד מדינות, יש מקומות עם אלפי מאומתים. בריטניה, זמן הכפלה כל יומיים וחצי שלושה והם צופים עוד מיליון מאומתי אומיקרון עד סוף החודש. גרמניה עליה והכפלה של 3 ימים. ההערכה כ-2% מהמקרים שם. האומיקרון מתפשט מהר". במשרד הבריאות הסבירו כי אנגליה ודנמרק יכנסו לרשימת המדינות האדומות בתוך 72 שעות, החל מיום רביעי הקרוב. במשרד הבריאות מבהירים כי בניגוד להודעות קודמות ולאחר בדיקה נוספת, בלגיה לא תהפוך למדינה אדומה.

ישראלים ששבו ממדינות שהוגדרו כאדומות, יבצעו בדיקת PCR עם הנחיתה בישראל, שלאחריה יועברו לבידוד במלונית קורונה עד לקבלת תשובה שלילית שלהם ושל כל הנוסעים שהיו עמם בטיסה. לאחר קבלת תשובה שלילית, יועברו להמשך בידוד ביתי וביום השביעי יבצעו בדיקת PCR נוספת. בכפוף לתשובה שלילית בבדיקה השנייה, ישוחררו מבידוד.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן