למרות האיומים: האבטחה תוסר ממשפחתו של נתניהו

ועדת השרים לענייני שב"כ הכריעה: לא תמשך אבטחתם של בני משפחת יו"ר האופוזיציה וראש הממשלה לשעבר. "אל תפקירו את ביטחונם של אשתי וילדיי", ביקש נתניהו וסיפר על האיומים שקיבל לאחרונה. לפי הוועדה, הגורמים הביטחוניים לא ראו סיבה להארכת האבטחה

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/12/21 10:21 ח בטבת התשפב

למרות האיומים: האבטחה תוסר ממשפחתו של נתניהו
נתניהו, צילום: Amos Ben Gershom/GPO

ועדת השרים לענייני שב"כ בראשות השר לשירותי דת, מתן כהנא, התכנסה הבוקר (א') לדיון בעניין המשך אבטחת בני משפחתו של יו"ר האופוזיציה, בהמשך להחלטתה להפסיקה בחודש יוני האחרון. בהתאם לחוות הדעת של כלל גורמי הביטחון שהוצגו בדיון, החלטת הוועדה נותרת בעינה.

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, התייחס בטוויטר להצבעתו בעד הפסקת האבטחה על משפחת נתניהו: "כאשר השב״כ, משטרת ישראל והמוסד אומרים שאין איום על משפחת נתניהו, ההחלטה היא קלה. ‏אני סומך על השב״כ ועל משטרת ישראל שאם יהיה איום כזה, הוא יחשף ויטופל".

יו"ר האופוזיציה חבר הכנסת בנימין נתניהו פנה לשרי הממשלה וביקש הארכת אבטחה: "גנדי נרצח יומיים בלבד אחרי שהסירו ממנו את האבטחה". במכתב שפרסם כתב נתניהו על  איומים שבני משפחתו מקבלים: "בשנים האחרונות מגיעים איומים בלתי פוסקים לפגוע בי, ברעייתי ובבניי, ואפילו לרצוח אותם - כולל בחצי שנה האחרונה - כולל רק אתמול. אתמול פרסם ארגון שמאל קיצוני שקורא לעצמו CRIME MINISTER איום ישיר נוסף לפגוע ברעייתי ובניי".

"זוהי קריאה מפורשת לפגוע בהם"

נתניהו הוסיף וביקש משרי הממשלה: "האיומים האלה על אשתי וילדיי מגיעים רק בגלל שהייתי ראש ממשלה חזק מהימין ואני המועמד המוביל של הימין להיות ראש ממשלה. בגלל התדירות והחומרה של האיומים המחרידים הללו, קבעה ועדת השרים לענייני אבטחה שאשתי וילדיי יקבלו אבטחה במשך שנה לאחר תום כהונתי, עם אפשרות להארכה נוספת בהתאם למצב האיומים.

אבל ועדת השרים של הממשלה הנוכחית החליטה באופן שרירותי, במנותק מהמציאות, לקצר את התקופה בחצי שנה. ההחלטה הסופית תתקבל ביום ראשון, רק אתמול הגיע איום נוסף, כשהמאיימים מציינים את היום בו תוסר האבטחה - זוהי קריאה מפורשת לפגוע בהם.

רק לפני שבוע, מתן כהנא, שעומד בראש הועדה לענייני אבטחה, דאג לעצמו לאבטחה. בגלל מה? בגלל דברי ביקורת של פוליטיקאים. הוא אמר שהאמירות האלה: ״יכולות להביא אנשים מבולבלים לעשות מעשים רעים מאוד״. בהיותו ראש הועדה, הוא דואג לעצמו לאבטחה, ובמקביל מוריד אבטחה מרעייתי ובניי מול איומים מפורשים בלתי פוסקים לפגוע בהם.

הכתובת על הקיר. מדובר בחיי אדם. מה עוד צריך לקרות? מי ייקח את האחריות אם חס וחלילה יקרה להם משהו? אני קורא לוועדה, תרדו מהשיקולים הפוליטיים והאישיים ותעשו את הדבר הנכון וחיזרו להחלטה המקורית, העניינית והמתבקשת. אל תפקירו את ביטחונם של אשתי וילדיי".