אושרה הצעת החוק שתאפשר לשופט להורות על הסרת פוסט מהפייסבוק | נתניהו זעם: "סכנה איומה"

המליאה אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק של נציג תקווה חדשה, לפיה שופט שיוסמך לכך יהיה רשאי לתת צו המחייב מפרסם תוכן להסיר תוכן מאתר האינטרנט שלו, אם שוכנע שנעברה עבירה פלילית. סמוטריץ': "זה החוק לסתימת פיות הימין"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 08/12/21 13:09 ד בטבת התשפב

אושרה הצעת החוק שתאפשר לשופט להורות על הסרת פוסט מהפייסבוק |  נתניהו זעם: "סכנה איומה"
מליאת הכנסת, נתניהו זועם, צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ/דני שם טוב

מליאת הכנסת אישרה הבוקר (ד') בקריאה טרומית את הצעת החוק למניעת ביצוע עבירות באמצעות פרסום באינטרנט (הסרת תוכן), של חבר הכנסת מאיר יצחק-הלוי וקבוצת חברי הכנסת. בהצבעה שמית תמכו בהצעה 58 חברי כנסת מול 46 שהתנגדו והיא תועבר לוועדת חוקה.

על פי הצעת החוק, שופט שיוסמך לכך יהיה רשאי לתת צו המחייב מפרסם תוכן להסיר תוכן מאתר האינטרנט שלו, אם שוכנע שנעברה עבירה פלילית באמצעות פרסום התוכן או אם בנסיבות העניין יש בפרסום לסכן באופן קרוב לוודאי את שלומו הנפשי של אדם.

בדברי ההסבר נכתב: "לצד יתרונות ההתפתחויות הטכנולוגיות שחלו בשנים האחרונות והשימוש הגובר ברשת האינטרנט ובכלל זה ברשתות החברתיות, אנו עדים לעלייה בשיעור המצוקות הנפשיות בקרב משתמשי הרשתות החברתיות – מבוגרים ובני נוער כאחד ולפגיעה בחיים כתוצאה מכך. כמו כן, יש המנצלים את רשת האינטרנט לביצוע עבירות, כגון: פרסום דברי הסתה לאלימות, עבירות מין, פרסומים שיש בהם פגיעה שאינה מוצדקת בפרטיותו של אדם, פרסומים שיש בהם כדי לפגוע בכבודו ובנפשו של אדם ולביישו ועוד. לאחרונה נחשפנו לכך שהרשתות החברתיות בעצמן משתפות פעולה במודע עם פגיעות ונזקים הנעשים במגרש הביתי שלהן וזאת משיקולים כלכליים ותחרות עם רשתות נוספות". 

באופוזיציה התנגדו, נתניהו זעם במליאה

יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', התנגד להצעת החוק: "זה החוק לסתימת פיות הימין, אחרי זה השתלטתם על התקשורת הממוסדת ברובה במדינת ישראל. אתם רוצים להפוך את עצמכם לצנזורים גם של הרשתות החברתיות. המקום היחידי שהימין, שהמחנה הלאומי והציוני במדינת עוד ישראל יכול להתבטא בו ויש לו חופש ביטוי, גם את הפה הזה תסתמו. לכל דבר תקראו הסתה, לכל דבר תקרא קריאה לאלימות. אתם הולכים בהצעת חוק דיקטטורית להפוך היום לצנזורים של חופש הביטוי ברשתות החברתיות במדינת ישראל". 

ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, זעם ממקומו במליאה וצעק בעודו דופק על השולחן."אני רוצה להגיד לכם כמה הדבר הזה אבסורדי ומסוכן, אתם מדברים על דמוקרטיה? סכנה איומה".

נתניהו עוזב את המליאה

נתניהו עוזב את המליאה צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ/דני שם טוב

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן