שקד: "לחוק הפייסבוק צריך לקרוא היום חוק הטוויטר"

שרת המשפטים נפגשה עם מנהלת מדיניות בפייסבוק באזור, ושיבחה את שיתוף הפעולה במאבק בהסתה לטרור, זאת לעומת היעדרו מצד הרשת החברתית המקבילה. "ארגוני הטרור עברו לפעול בטוויטר", אמרה

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/03/18 19:00 ג בניסן התשעח

שקד: "לחוק הפייסבוק צריך לקרוא היום חוק הטוויטר"
שקד בכנס המאבק בנאומי שנאה ברשת, צילום: ללא קרדיט

"ארגוני הטרור כמו חמאס וחיזבאללה עברו לפעול בטוויטר במקום בפייסבוק", כך אמרה היום (ב') שרת המשפטים איילת שקד בפגישה עם דלפין רייאר, מנהלת מדיניות בפייסבוק לאזור דרום אירופה, המזרח התיכון ואפריקה. 

השתיים נפגשו לקראת כנס של מאבק בנאומי שנאה ברשת שיתקיים מחר בירושלים בהובלת שקד, ובהשתתפות רייאר ושרי המשפטים של איטליה, יוון ומלטה. הכנס הוא חלק מהפורום הגלובלי למלחמה באנטישמיות שמובילים משרדי החוץ והתפוצות.

לדברי שקד, "דרך טוויטר, ארגוני הטרור מקדמים פעילות טרור ומסיתים לאלימות, לרבות פעילות פומבית שהם מפעילים ללא חשש. הסיבה היא שיתוף פעולה פורה בין ישראל לפייסבוק לעומת היעדר שיתוף פעולה מצד טוויטר. לצורך כך יש את חוק הסרת התכנים. קראנו לזה חוק הפייסבוק. אבל האמת היא שצריך היום לקרוא לזה חוק הטוויטר".

שקד התייחסה גם לפיגועי הטרור האחרונים, ואמרה: "אנחנו רואים אינדיקציות ברשתות החברתיות לתסיסה גוברת שעשויה להשליך על גל הסתה סביב מועדים רגישים - פסח, יום הנכבה, יום האדמה, צעדת המיליון".

רויטל סויד

רויטל סוידצילום: Hadas Parush/Flash 90

סגנית יו"ר הכנסת וחברת המחנה הציוני, ח"כ רויטל סויד, התייחסה לדברי שקד ואמרה כי "מדינה לא אמורה לסמוך בהסתה לטרור, רק על שיתוף פעולה ונכונות של מעצמות מסחריות להיעתר לבקשות ההסרה של משרד המשפטים- זו נאיביות מסוכנת".

לדבריה, כמי שיזמה את הצעת החוק שמטילה חובת ניטור והסרת תוכן מסית לטרור על מעצמות הרשת, "‏אתמול זה פיייסבוק היום זה טוויטר, ומחר מעצמת רשת חדשה. משרד המשפטים הוא לא מעצמה טכנולוגית והוא לא אמור להגיע לכל פוסט או ציוץ שמסית לטרור ולבקש הסרתו".

עוד הוא אמרה כי "הצעת החוק התקדימית שהגשתי, ועברה בקריאה טרומית, מטילה לראשונה חובת ניטור והסרה של הסתה לטרור על כל מעצמות הרשת כולל טוויטר. הצעדים המשפטיים כבר בקנה. משרד המשפטים במקום לטעון לחוסר שיתוף פעולה מצד טוויטר צריך רק לקדם".