המלצה לחיסוני הילדים: גם למחלימים שאותרו בבדיקות סרולוגיות

גורמי מקצוע במשרד הבריאות קבעו כי גם ילדים מחלימים יוכלו להתחסן נגד נגיף הקורונה, במידה ועברו שלושה חודשים מאז ההחלמה. הוחלט לנסח קווים מנחים באשר לקבוצות מדוכאי חיסון, במידה ויש סיכוי לשפר את החיסוניות שלהם על ידי מנה רביעית

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 08/12/21 07:11 ד בטבת התשפב

המלצה לחיסוני הילדים: גם למחלימים שאותרו בבדיקות סרולוגיות
חיסון ילדים נגד קורונה, צילום: Flash90

צוות הטיפול במגיפות של משרד הבריאות והוועדה המייעצת לחיסונים, דנו אמש (ג') במתן חיסוני קורונה לילדים מחלימים בגילים 5-11, זאת לאחר שמבצע החיסונים לשכבת הגיל הצעירה החל בחודש שעבר, בהתבסס על המלצת מנהל המזון והתרופות האמריקאי. 

בזמן זה, ממליצים חברי הצט"מ והוועדה, כי הורה לילד מחלים רשאי לחסן את ילדו, אם חלפו לפחות שלושה חודשים ממועד החלמתו. בנוסף, הומלץ, כי גם הורה לילד שאומת כמחלים על ידי בדיקה סרולוגית, רשאי לחסן את ילדו. 

במהלך הדיון, הוצגו נתונים המראים שקבוצות מסוימות של מדוכאי חיסון לא פיתחו תגובה חיסונית לאחר שלושה חיסונים ולכן אין מקום לתת להם מנה נוספת. הוחלט לנסח קווים מנחים לחיסון קבוצות של מדוכאי חיסון בהם יש סיכוי לשפר את החיסוניות שלהם על ידי מנה רביעית. 

באשר לווריאנט החדש של הנגיף שהתגלה לאחרונה במדינות אפריקה, זן האומיקרון שכבר התגלה בישראל והשפיע על מדיניות הכניסה לארץ של זרים והגדרה מחדש של המדינות האדומות, חברי הצוות החליטו להמתין עם המלצתם עד לקבלת נתונים נוספים לגבי השפעת הזן על התחלואה.  המלצות הצוות לטיפול במגיפות והוועדה כפופות לאישור מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור נחמן אש.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן