צפו איש הסאונד של אולפן שישי התפרץ לדברי המפכ"ל: השוטרים מפחדים | ויראלי

אורן ביין, איש הסאונד של תכנית האקטואליה של חדשות 12, הטיח במפכ"ל קובי שבתאי מילים קשות, ואמר כי עזב את יפו בגלל הפחד מהאלימות והפשיעה הערבית: "השוטר אומר לי, 'אני אגיד לך בשקט - אני מפחד להיכנס לרחוב הזה'"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 07/12/21 10:56 ג בטבת התשפב

איש הסאונד של אולפן שישי התפרץ לדברי המפכ"ל: השוטרים מפחדים | ויראלי
יפו במהלך הפרעות ב"שומר החומות", צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

לרגל סיום שנתו הראשונה בתפקיד, התראיין מפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי ב"אולפן שישי". בתכנית ששודרה בסוף השבוע האחרון, שבתאי הודה במהלך הריאיון כי המשטרה אינה חפה מטעויות, התעקש כי ישנו שינוי וכי היא חייבת כוח נוסף כדי להתגבר על שלל הבעיות. "החברה הערבית הוזנחה במהלך השנים בכל המישורים, לא רק במשטרת ישראל", אמר שבתאי.

במהלך הריאיון, היה זה אורן ביין, איש הסאונד של תכנית האקטואליה, שגנב את מרבית תשומת הלב. המפכ"ל היה באמצע לדבר על ה"פרוטקשיין" שנאלצים לשלם בעלי עסקים בצפון ובדרום. "להגיד שהתופעה לא קיימת זה לא נכון כי היא קיימת", אמר המפכ"ל. "הממדים הולכים ומתמעטים, היום שמטרת ישראל משקיעה בתחומים האלה...". כאן התפרץ לדברי שבתאי, איש הסאונד. הדברים שהטיח במפכ"ל הפכו לוויראליים ברשתות החברתיות.

ביין: "אחת הסיבות שהשנה עזבנו את יפה, בגלל שהילדים שלי פחדו. אני לא אחזור לגור שם בגלל שאין שם משטרה", אמר בכאב גלוי.

שבתאי השיב: "ביפו אין משטרה?"

ביין לא התבלבל: "אין משטרה. כשאני פוגש שוטר ביפו ואני אומר לו 'פרצו לי לאוטו ארבע פעמים, למה אין פה ברחוב משטרה?'. הוא אומר לי 'שמע, אני אגיד לך בשקט, אני מפחד להיכנס לרחוב הזה'".

שבתאי: "שוטר אמר לך שהוא מפחד להיכנס לרחוב?"

ביין: "כן, זאת בעיה. והוא אומר אין לי מה לעשות. זה לא קורה לפני שנתיים או שלוש. זה השנה".

שבתאי: "בוא נעשה עסק, נעשה סיור יחד אני ואתה".