בנט בסיור בדרום: "דין באר שבע ורהט כדין תל אביב"

ראש הממשלה קיים סיור בדרום, כחלק מהמאבק בפשיעה ובאלימות הערבית באזור. בתצפית על העיר רהט, ביקש בנט לחזק את תושבי הדרום: "מה שאסור לעשות במרכז הארץ - אסור לעשות גם כאן" | איימן עודה: "בנט מתייחס אל הערבים בנגב כמו במלחמה במדינת אויב"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 06/12/21 15:36 ב בטבת התשפב

בנט בסיור בדרום: "דין באר שבע ורהט כדין תל אביב"
ראש הממשלה והמפכ"ל בוחנים נשקים שנתפסו בפזורה הבדואית, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

ראש הממשלה, נפתלי בנט, קיים היום (ב') סיור בדרום הארץ כחלק מהמאבק בפשיעה ובאלימות הערבית באזור. בפגישתו עם ראשי הרשויות, הבהיר ראש הממשלה כי ממשלת ישראל בראשותו מחויבת לפתרון הבעיות בדרום, בעיקרן הטיפול בפשיעה ובחיזוק המשילות. בנט ביקש להעביר מסר לתושבי הדרום: "אנחנו כאן, אנחנו איתכם ולא נרפה".

בשעות הבוקר קיים בנט מפגש עם ראשי רשויות בדרום, בעיריית באר שבע. בצהריים הגיע לנקודת תצפית על העיר רהט, שם קיבל סקירה מבצעית. במפגש השתתפו גם שרת הפנים, השר לביטחון פנים, שר המשפטים, שר הרווחה והביטחון החברתי, השר במשרד האוצר, סגן השר לביטחון פנים, מפכ"ל המשטרה, ובכירים נוספים.

יו"ר הרשימה המשותפת, ח״כ איימן עודה, מגיב על תצפית בנט על רהט: "בנט מתייחס אל הערבים בנגב כמו במלחמה במדינת אויב, לא כמו ממשלה מול אזרחים במדינה".

"הפשיעה במגזר הערבי איננה בעיה של המגזר"

בנט פתח ואמר: "בשבוע הבא נציין חצי שנה להקמת הממשלה. מיום הקמת הממשלה, הגדרנו את האלימות המשתוללת בחברה הערבית כיעד לאומי. אלו לא רק מילים - מדובר בחיי אדם שנלקחים, ובביטחון האישי של תושבי הדרום שאבד. הקמנו אגף ייעודי במשטרה - את אגף סי"ף - תגברנו את הכוחות, הקצנו תקציב גבוה מאוד שלא היה הרבה שנים, גיבשנו תכנית לאומית יחד ואנחנו פועלים בשטח בשילוב זרועות. המשטרה ביצעה כמה מבצעים משמעותיים, ואנחנו עם הפנים קדימה.

"אני מגיע לכאן, ביחד עם חבריי השרים, שר המשפטים, שרת הפנים, השר לביטחון הפנים, השר במשרד האוצר, שר הרווחה שאחראי גם על הנגב, סגן השר לביטחון הפנים, וכמובן עם צמרת המשטרה, המפכ"ל, ומפקד מחוז דרום". 

הפגנה של תושבי הנגב נגד המצב הביטחוני |

הפגנה של תושבי הנגב נגד המצב הביטחוני | צילום: פלאש 90

ראש הממשלה עדכן כי  במהלך הבוקר שמעו משתתפי הסיור את הצרכים והקשיים של ראשי המועצות בדרום. "הפשיעה במגזר הערבי איננה בעיה של המגזר. היא הבעיה של כולנו. אחרי שנים ארוכות של הזנחה, בהן הפשיעה הגיעה למימדים בלתי נסבלים, קיבלנו החלטה – אנחנו עוברים מהגנה להתקפה".

"שמחתי לשמוע מראשי המועצות בדרום שהשינוי כבר מורגש בשטח. משך שנים ארוכות הנושא לא טופל, וקיבלנו פה מיליציות שפועלות כמו במערב פרוע. את זה אנחנו מפסיקים. המסר שלנו לתושבי הדרום: אנחנו כאן, אנחנו איתכם, אנחנו לא נרפה. דין באר שבע ורהט כדין תל אביב. מה שאסור לעשות במרכז הארץ - אסור לעשות גם כאן".

בנט אמר שהממשלה תפעל עד שיחזור הביטחון ועד שתחזור תחושת הביטחון לתושבי הדרום. "אני רוצה להודות לחבריי השרים, לצמרת משטרת ישראל, לשוטרים, ובשבוע הזה אני חושב שלא רק במילים, אלא גם במעשים אנחנו הוכחנו ומראים שאנחנו מעניקים לכם גיבוי מלא. תעשו את העבודה, תחזירו את הביטחון לדרום". 

אזרחים ערבים מפגינים נגד אלימות ערבית |

אזרחים ערבים מפגינים נגד אלימות ערבית | צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

"לתפוס את העבריינים במיטותיהם"

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, אמר גם הוא כי ישראל עברה מהגנה להתקפה. "משטרת ישראל אינה מסתפקת יותר רק בתגובה לאירועים, כי אם פועלת באופן יזום לתפוס את העבריינים במיטותיהם. המאבק אינו רק בתפיסת עבריינים לאחר ביצוע פשע, כי אם גם בתקיפה כלכלית ותקיפות מסוגים נוספים בסיוע יתר משרדי הממשלה.  עם אישור תקציב המדינה מוגברת נוכחות שוטרים ולוחמי מג"ב ברחבי הנגב".

שרת הפנים, איילת שקד, אמרה כי הממשלה שמה את יעד הפשיעה במגזר הערבי והחזרת החוק והסדר לנגב, כאחד מהיעדים המרכזיים של הממשלה. "יש לנו שתי מטרות מרכזיות: מצד אחד להילחם בדרך הכי אגרסיבית שיש בפשיעה, בפרוטקשיין, בחממות הסמים, בהתפרעויות על הכבישים ובבנייה הבלתי חוקית. המטרה השנייה, להסדיר את ההתיישבות ולכנס את הפזורות הבדואיות לישובים מסודרים. אחרי שנים של הקפאה סוף-סוף נתחיל גם לבנות ישובים יהודים חדשים בנגב". 

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב קובי שבתאי: "רק בסוף השבוע האחרון ראינו את המעבר החד בין אירוע פלילי באום אל -פאחם, שהביא לפציעת שוטרים ולתגובה נחושה ומהירה, לבין אירוע טרור שבו הצליחו שוטרים לנטרל מחבל שכמעט ורצח אזרח יהודי. בשני המקרים הללו, ובעוד עשרות מקרים אחרים - פועלים שוטרינו בנחישות, במקצועיות ובחתירה למגע".

"בחודשים האחרונים המשטרה כולה, ובתוכה המחוז הדרומי, משקיעה כוחות ומשאבים רבים בשמירה על הביטחון. בכדי לעמוד בכלל המשימות ובאתגרים שעוד צפויים לנו בעתיד, נדרשת משטרה חזקה יותר וגדולה יותר כפי שכולכם אמרתם".