אורית פרקש הכהן: "נבטל את חובת הבידוד לישראלים מחוסנים השבים מחו"ל"

שרת המדע והטכנולוגיה אומרת כי במידה ולא יהיו שינויים בנתוני וריאנט האומיקרון, חובת הבידוד לישראלים מחוסנים השבים מחו"ל - תבוטל | השבים ממדינות צהובות וכתומות שאינם מחוסנים יידרשו לבידוד של 7 ימים ולשתי בדיקות PCR שליליות

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 07/12/21 08:54 ג בטבת התשפב

אורית פרקש הכהן: "נבטל את חובת הבידוד לישראלים מחוסנים השבים מחו"ל"
נמל התעופה בן גוריון, צילום: פלאש 90

בהערכת מצב יומית שכינסו אתמול בערב ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ נדונה  מדיניות הבדיקות והבידוד לשבים מחו"ל, שתאומץ עם סיום המגבלות הנוכחיות. בסוף הדיון הוחלט על שינויים בהגבלות על הכניסה והיציאה מהארץ, אך טרם התקבלה החלטה מתי יופסקו מגבלות אלה, בהמשך השבוע תתקיים הערכת מצב והחלטות יתקבלו בהתאם לנתוני התחלואה בישראל ובעולם.

השרה וחברת הקבינט המדיני ביטחוני, אורית פרקש הכהן, התייחסה הבוקר (ג') בגל"צ להחלטות מאמש ולווריאנט האומיקרון: "מניחה שבחמישי, בהינתן שלא יהיו נתונים חדשים, נבטל את חובת הבידוד לישראלים מחוסנים השבים מחו"ל"

עיקרי המדיניות המתגבשת לתקופה שלאחר סיום המגבלות הנוכחיות

  • השבים ממדינות צהובות וכתומות שאינם מחוסנים יידרשו לבידוד של שבעה ימים ולשתי בדיקות PCR שליליות - ביום הראשון וביום השביעי.
  • לא מחוסנים ששבים ממדינה אדומה יידרשו לבידוד במלונית על חשבון המבודד עד לקבלת תשובת PCR ראשונה: אם התשובה היא שלילית, יאושר השימוש ב'הסכמון' וניתן יהיה להשלים בידוד ביתי של שבעה ימים, שסיומו מותנה בבדיקת PCR שלילית. 
  • מחוסנים השבים ממדינות צהובות יידרשו לבדיקת PCR ביום הראשון ובידוד ביתי של 24 שעות (כפי שהיה קיים עד כה). 
  • מחוסנים השבים ממדינות כתומות יידרשו לבדיקות PCR שליליות ביום הראשון וביום השלישי. חובת הבידוד תשוב להיות ל-24 שעות או עד לקבלת תוצאת הבדיקה הראשונה, לפי המוקדם.
  • מחוסנים השבים ממדינות אדומות יידרשו לבדיקות PCR שליליות ביום הראשון וביום השביעי ובידוד ביתי של 7 ימים.