התחסן בבוסטר ונדבק באומיקרון: מאומת שלישי בישראל

במשרד הבריאות חושפים הערב כי מאומת שלישי לווריאנט החדש אותר היום בישראל, מדובר באדם שהתחסן בפייזר כולל בוסטר, ושב לאחרונה מאנגליה | קיים חשד גבוה לעוד 30 מקרים

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 02/12/21 19:45 כח בכסלו התשפב

התחסן בבוסטר ונדבק באומיקרון: מאומת שלישי בישראל
בדיקות קורונה בנתב"ג, צילום: פלאש 90

מטה ההסברה למאבק בנגיף הקורונה במשרד הבריאות מפרסם הערב (ה') כי נכון להיום, זוהו בישראל עד כה 3 מאומתים שנחשפו לוראיינט אומיקרון: מאומתת מחוסנת באסטרהזניקה ששבה ממלוואי. מאומתת מחוסנת בפייזר כולל בוסטר ששבה מדרום אפריקה. מאומת מחוסן בפייזר כולל בוסטר ששב מאנגליה.

במשרד הבריאות מוסיפים ואומרים כי קיים חשד גבוה לעוד 30 מקרים של חשיפה לוראיינט אומיקרון שעדיין לא התקבלו תוצאות הריצוף. מתוכם 24 לא מוגנים 6 מהם מוגנים. כמו כן, מתוך אותם 30 מקרים:11 חוזרים מחו"ל/מגעים של חו"ל ו – 19 לא שהו בחו"ל לאחרונה. 

לצד הטיפול בנגיף, במשרד הבריאות מספרים כי הצוות המשולב לטיפול באיומים והסתות כנגד עובדי משרד הבריאות התכנס היום לראשונה. הצוות הוקם בהנחיית פרקליט המדינה, לבקשת מנכ"ל משרד הבריאות, ומשתתפים בו גורמים בכירים רלוונטיים בפרקליטות, במשטרת ישראל ובמשרד הבריאות. 


(קללות לעבר שרון אלרעי פרייס).

הצוות מוביל מענה הולם ומיידי כנגד האיומים שהתגברו לאחרונה בגין ניהול משבר הקורונה על ידי משרד הבריאות, וביניהם הטרדות פיזיות וברשתות החברתיות; הסתות ואלימות מילולית ותקיפה אישית. הצוות פועל במגוון הכלים העומדים בידי המדינה, בניהם פליליים ואזרחיים, ויפעל למיצוי הדין למול מסיתים ומפיצים של תקיפות כאמור, ולרבות הגשתן של תביעות אזרחיות בגין הוצאת דיבה.
בנוסף, משרד הבריאות פתח מוקד איומים למענה לפניות העובדים שמהוה צינור תקשורת ככלי בידי הצוות.

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש מסר: "לא נאפשר פגיעה בעובדי המשרד, העובדים למען בריאות הציבור ולשמירה על הרציפות התפקודית של המשק הישראלי, תחת משבר עולמי רחב היקף. לא נאפשר שיח אלים ומסית ולקריאות לא לגיטימיות כלפי העובדים בכל הדרגים ובכל המקצועות במשרד הבריאות. הצוות יפעל במספר אפיקים בכדי לעצור את המשך האלימות החריפה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן